رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 558528

وزیر پیشنهادی بهداشت، مخالف واکسن خارجی؟

ساعت24- در حالی «عین‌اللهی» به عنوان وزیر بهداشت دولت سیزدهم به مجلس معرفی شده که برخی رسانه‌ها مدعی شدند که وی از مخالفان واردات واکسن کرونا به ایران بوده است.

html>

در حالی «عین‌اللهی» به عنوان وزیر بهداشت دولت سیزدهم به مجلس معرفی شده که برخی رسانه‌ها مدعی شدند که وی از مخالفان واردات واکسن کرونا به ایران بوده است.

ایندیپندنت فارسی در خبری ادعا کرده است که بهرام عین‌اللهی که از سوی ابراهیم رئیسی برای تصدی وزارت بهداشت معرفی شده است، یکی از پزشکانی است که خواستار منع واردات واکسن کرونا به ایران شده بود. این پزشکان مدعی شده بودند که واکسن‌های مدرنا و فایزر عوارض ناشناخته‌ای دارد.

۲۵۰۰ پزشک در نامه‌ای خطاب به حسن روحانی، رئیس‌جمهوری وقت، خواستار منع واردات واکسن به کشور شده بودند. آنان در نامه خود مدعی شدند که واکسن‌هایی مثل فایزر و مدرنا، «عوارض ناشناخته و جبران‌ناپذیری» دارد و شهروندان کشورهای تولیدکننده نیز از دریافت آن امتناع می‌کنند.

امضاکنندگان آن نامه اعطای تأییدیه‌های رسمی جهانی را به شرکت‌های تولیدی واکسن «هیاهو و سیاه‌بازی» و دارای «ابهامات جدی» دانستند، و اهدای واکسن‌های کرونا به کشور را «غیرمنطقی» برشمردند.

باشگاه خبرنگاران جوان در شرح بیوگرافی «عین‌اللهی» نوشته است:

امروز رئیس جمهور لیست وزرای پیشنهادی کابینه دولت سیزدهم را به مجلس معرفی کرد، در این بین بهرام عین‌اللهی که ریاست کمیته سلامت ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری را به عهده داشت، به عنوان وزیر بهداشت پیشنهادی دولت سیزدهم به مجلس شورای اسلامی معرفی شده است.

بهرام عین‌اللهی ۶۳ ساله، در تهران متولد شده است. وی متخصص چشم پزشکی و فوق تخصص قرنیه از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است.

وی در دوران وزارت طریقت منفرد بر وزرات بهداشت در سمت معاونت آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی منصوب شده بود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها