رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 560577

۱۰ شخصیت مشهور معاصر که مرگ خود را از قبل پیش بینی کرده بودند!

ساعت 24-جمع اندکی از افراد وجود داشتند که توانستند برخی اتفاقات مهم زندگی خود، مانند مرگ را پیش‌بینی کرده و با توصیفات دقیق و درستی که از آن داشتند بار دیگر انسان‌ها را به فکر فرو ببرند.

خبر
html>

برای همه ما پیش آمده که در مورد رویدادی مانند نتیجه فوتبال، آب و هوا، یک مسابقه تلویزیونی و به طور کل جزئیات آینده‌ای که هنوز فرا نرسیده، پیش‌بینی‌هایی از روی حدس و گمان و یا حس ششم خود داشته باشیم. البته، غالب این پیش‌بینی‌ها اشتباه بوده و از احساسات درونی ما نسبت به موضوعی خاص نشأت می‌گیرند. در این میان جمع اندکی از افراد هم وجود دارند که توانسته‌اند برخی اتفاقات مهم زندگی خود، مانند مرگ را پیش‌بینی کرده و با توصیفات دقیق و درستی که از آن داشته‌اند بار دیگر انسان‌ها را به فکر فرو ببرند که آیا واقعاً می‌توان رویدادهای زندگی را پیش از وقوع پیش‌بینی کرد؟

با وجود این‌که علم امروزی بشر تا به این لحظه جواب دقیقی برای این سوال پیدا نکرده، اما نمی‌توان از مواردی که افراد مشهور قادر به پیش‌بینی مرگ خود شده‌اند چشم پوشی کرد. در ادامه با ما همراه شوید تا شما را با ۱۰ شخصیت مشهور معاصر که مرگ خود را از قبل پیش بینی کرده بودند آشنا کنیم.

۱- مارتین لوتر کینگ جونیور

۱۰ شخصیت مشهور معاصر که مرگ خود را از قبل پیش بینی کرده بودند!

احتمالاً معروف‌ترین شخصیتی که در این لیست خواهید دید، مارتین لوتر کینگ جونیور است که توانست مرگ خود را کاملاً دقیق پیش‌بینی کند. در آوریل سال ۱۹۶۸ زمانی که او برای حمایت از اعتصاب‌گران آفریقایی – آمریکایی تبار که به واکنش اهالی شهر به مرگ تصادفی دو مرد پاکبان اعتراض داشتند به ممفیس سفر کرده بود، اتفاق شومی در شب سوم آوریل در سخنرانی او رخ داد. در آخرین سخنرانی که توسط کینگ جونیور صورت گرفت، او به مردمی که برای شنیدن صحبت‌هایش تجمع کرده بودند وعده داد که در این سفر قطعاً پیروزی با آن‌ها خواهد بود، اما ممکن است خود وی نتواند در حین شادی برای این پیروزی در کنار مردم باشد. همچنین کینگ جونیور اشاره داشت که او دوست دارد تا برای مدت زیادی به زندگی و حیات خود ادامه دهد و نگران سرنوشت خود نیست. متأسفانه وی در غروب همان روز با اصابت گلوله در بالکن هتلی که در آن مستقر بود جان خود را از دست داد. از کینگ جونیور به عنوان چهره‌ای عدالت‌خواه و برجسته‌ترین و تاثیرگذارترین فرد برای ایجاد برابری نژادی در ایالات متحده یاد می‌شود و از این رو بارها او را به مرگ تهدید کرده بودند، اما هیچ کدام از این تهدیدها او را متأثر نکرده بود، چرا که تا آخرین نفس برای تحقق رسالت خود فعالیت کرد و هیچ ترسی مانع از مبارزه او برای برابری و عدالت نشد.

۲- مارک توین

۱۰ شخصیت مشهور معاصر که مرگ خود را از قبل پیش بینی کرده بودند!

مارک توین، نویسنده و طنزپرداز معروف آمریکایی در سال ۱۸۹۷ مقاله‌ای در خصوص مرگ اغراق آمیز خود نوشت که بعدها مجبور به اصلاح آن شد. اما حقیقتی که در این میان کمتر به آن پرداخته شد این بود که نقل قول‌های نوشته شده در این گزارش درست پیش‌بینی همان واقعه‌ای بود که بعدها در واقعه مرگ این شخصیت به حقیقت پیوست! مارک توین خالق شخصیت‌های افسانه‌ای و داستانی مشهوری نظیر تام سایر و هاکلبری فین است. جالب است بدانید تولد توین مصادف با ظاهر شدن ستاره دنباله‌دار هالی (Halley) یعنی سال ۱۸۳۵ بوده است و به گفته منجمان این ستاره دنباله‌دار نزدیک به ۷۵ سال در مدار آسمان قرار گرفته و پس از آن به زمین نزدیک می‌شود؛ آنچه که مسلم است این است که گویا سرنوشت ستاره هالی و مارک توین به یک‌دیگر پیوند خورده بود. درست قبل از این‌که این ستاره جای خود را به ستاره‌ای دیگر بدهد در سال ۱۹۱۰ مارک توین گفت: من با ستاره دنباله‌دار هالی به زمین آمده‌ام… این ستاره دوباره در حال آمدن است… و من منتظرم تا این بار با او (از این دنیا) بروم.

متاسفانه این گفته به حقیقت پیوست و مارک توین در تاریخ بیست و یکم آوریل همان سال جان خود را از دست داد.

۳- الیور رید

۱۰ شخصیت مشهور معاصر که مرگ خود را از قبل پیش بینی کرده بودند!

الیور رید، هنرپیشه اهل بریتانیا علاقه زیادی به نوشیدن مشروبات الکلی داشت و از این رو هم پیش‌بینی آن‌که در نهایت به احتمال زیاد به دلیل مصرف بیش از حد آن جان خود را از دست بدهد خیلی سخت نبود. اما بین پیش‌بینی کردن این موضوع به صورت کلی و پیش‌بینی شرایط دقیق آن فرق اساسی وجود دارد. درست زمانی که الیور رید در برنامه‌ای به نام The Obituary Show به عنوان مهمان دعوت شده بود، مجری از او و سایر مهمانان پرسید که پس از مرگ چگونه در بین مردم از آن‌ها یاد می‌شود؟ وقتی نوبت پاسخ دادن الیور به این سوال رسید، او گفت: در بار بر اثر حمله قلبی! در واقعیت نیز او در سال ۱۹۹۹ حین فیلم برداری فیلم گلادیاتور، بر اثر حمله قلبی در باری در مالتا جان خود را از دست داد!

۴- بادی هالی

۱۰ شخصیت مشهور معاصر که مرگ خود را از قبل پیش بینی کرده بودند!

بادی هالی از جمله خوانندگان و شاعران بسیار با استعدادی بود که در سن بسیار پایین جان خود را از دست داد و ظاهراً او نیز از قبل از این سرنوشت خود مطلع بود. متاسفانه این ستاره راک جوان در سوم فوریه سال ۱۹۵۹ در سقوط هواپیما جان خود را از دست داد و این حادثه درست پیش از آنکه تور کنسرت او آغاز شود رخ داد؛ اما نکته جالب توجه این است که هالی و همسرش ماریا النا چند روز قبل از این موضوع اطلاع داشتند، چرا که هر دوی آن‌ها کابوس‌های ترسناکی در این خصوص می‌دیدند که گویی سعی در رساندن پیغامی به آن‌ها داشت. سال‌ها بعد همسر او طی گفتگویی اعلام کرد که رویایی صادقه در خصوص سقوط هواپیما دیده بود و بادی نیز درست در همان روز خواب عجیبی که دیده بود را با همسرش در میان گذاشت. وی اظهار داشت که در خواب دیده است هواپیما هالی را از همسرش دور کرده و حس غریبی که دیگر او را نخواهد دید تمام وجودش را فراگرفته بود!

۵- آرنولد شونبرگ

۱۰ شخصیت مشهور معاصر که مرگ خود را از قبل پیش بینی کرده بودند!

فوبیا یکی از بیماری‌های دشواریست که برای فرد مبتلا به آن بسیار هراس‌انگیز خواهد بود؛ نمونه بارز آن موسیقیدان و نظریه‌پرداز معروف اتریشی است که که به تریسکایدکا فوبیا مبتلا بود. این فوبیا به طور کل ترس از عدد ۱۳ است! او معتقد بود که عدد ۱۳ قطعاً با مرگ او مرتبط خواهد بود. شونبرگ متولد ۱۳ سپتامبر بود و متاسفانه نتوانست هیچگاه در روز تولدش شاد باشد به ویژه در ۷۶ مین سال زندگی خود! او ۱۳ ام ژولای سال ۱۹۵۱ را به طور کامل در اتاقش گذراند چرا که می‌ترسید قبل از پایان روز جان خود را از دست بدهد و اتفاقاً دست سرنوشت نیز همان را برایش رقم زد! زمانی که تنها ۱۵ دقیقه به پایان روز مانده بود شونبرگ بر اثر حمله قلبی جان خود را از دست داد؛ در واقع، رعب و وحشتی که تمام وجودش را فرا گرفته بود در نهایت موجب مرگش شد! مرگ شونبرگ درس بزرگی به همه ما است تا در هنگام بیماری‌های روحی و روانی حتما نسبت به معالجه آن اقدام کنیم و آن را دست کم نگیریم.

۶- آبراهام لینکلن

۱۰ شخصیت مشهور معاصر که مرگ خود را از قبل پیش بینی کرده بودند!

آبراهام لینکلن، رئیس جمهور سابق آمریکا در تاریخ ۴ آوریل سال ۱۸۶۵ زمانی‌که طبق معمول برای خواب به رختخواب خود می‌رفت، چیز عجیبی را تجربه کرد؛ تجربه خوابی مرموز و غیرمعمول! صبح روز بعد، پس از بیدار شدن از خواب او به یکی از دوستانش گفت که خواب دیده که جمعی از عزاداران در قسمت شرقی کاخ سفید در حال گریه برای جسد فردی که در همان نقطه قرار داشت، بودند. سربازان از جسد محافظت می‌کردند و در همین حین آبراهام از آن‌ها پرسیده که جسد متعلق به چه کسی می‌باشد. در جواب سربازها به او پاسخ داده‌اند که جسد شخص مرده متعلق به رئیس جمهور می‌باشد که توسط یک قاتل به قتل رسیده است! درست در همین لحظه لینکلن با ترس و اضطراب از خواب برخواسته و تمام آنچه که در خواب دیده بود را برای دوست خود تعریف می‌کند. در آن زمان آبراهام لینکلن با دیدن این خواب بسیار آزرده خاطر و پریشان شده بود. وی درست ۱۰ روز پس از دیدن این خواب، یعنی در تاریخ ۱۴ آوریل همان سال، توسط جان ویلکس بوث ترور شده و به قتل رسید.

۷- فرانک پاستور

۱۰ شخصیت مشهور معاصر که مرگ خود را از قبل پیش بینی کرده بودند!

از فرانک پاستور به عنوان مجری محبوب برنامه رادیویی کریستین و پرتاب‌کننده توپ در لیگ برتر بیسبال یاد می‌شود، اما علی‌رغم دست‌آوردهایی که پاستور در طول زندگی خود داشته، روز مرگ وی احتمالا بیشترین چیزیست که از آن در ذهن مردم به جای مانده است. در ۱۹ نوامبر سال ۲۰۱۲ در حالی که فرانک پاستور طبق معمول به اجرای برنامه رادیویی خود می‌پرداخت، در رابطه با برنامه‌ای تلویزیونی که شب قبل در مورد زندگی پس از مرگ دیده بود با مخاطبان رادیویی خود به گفتگو پرداخت. پاستور عاشق موتورسواری بود و در طول برنامه رادیویی به خطراتی که موتورسواران را تهدید می‌کند اشاره کرد. وی گفت در هنگام موتور سواری ممکن است هر لحظه در بزرگراه ۲۱۰ تصادف کرده و نقش بر زمین شود. ساعاتی بعد از این حرف پاستور در راه برگشت به خانه، دقیقاً در همین بزرگراه در حالی‌که سوار بر موتور بود با یک ماشین تصادف شدیدی کرد! او به قدری در این تصادف آسیب دید که بلافاصله پس از رسیدن به بیمارستان به دلیل جراحات شدید جان خود را از دست داد.

۸- جیم موریسن

۱۰ شخصیت مشهور معاصر که مرگ خود را از قبل پیش بینی کرده بودند!

جیم موریسن یکی از ستاره‌های بزرگ و طلائی موسیقی راک در زمان خود یعنی بین دهه‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ بود، اما درست مانند بسیاری از ستاره‌های راک او هم در معرض خطر سبک زندگی ناسالم بود و متاسفانه همین سبک زندگی ناسالم نیز سبب مرگ وی شد. قبل از این‌که به ماجرای مرگ این ستاره راک بپردازیم باید اشاره کنیم که وی به طرز عجیبی توانسته بود مرگ خود را پیش بینی کند. او بارها در مورد مرگ جیمی هندریکس و جنیس ژوپلین در سال ۱۹۷۰ صحبت کرده بود؛ البته تعجبی هم ندارد که تشابه زیادی بین سبک زندگی و مرگ او با این دو شخصیت وجود داشته باشد. او به دفعات به دوستان خود گفته بود که ستاره راک بعدی که در سن پایین می‌میرد خود اوست و در تابستان سال ۱۹۷۱ نیز در اثر استفاده از مشروبات الکلی جان خود را از دست داد!

۹- مایکی ولش

۱۰ شخصیت مشهور معاصر که مرگ خود را از قبل پیش بینی کرده بودند!

اکثر مردم در توییتر داستان‌های ترسناکی را با سایر افراد به اشتراک می‌گذارند که غالب آن‌ها هم به گونه‌ای با ویدیوهای موجود در یوتیوب ارتباط دارد، اما مایکی ولش، نوازنده سابق گروه ویزر اسکار ناراحت‌کننده‌ترین توییت را از آن خود کرده است! او به دلیل اعتیاد و بیماری‌های روحی و روانی که داشت در طول چهل سال زندگی خود با مشکلات زیادی مواجه شد که یکی پس از دیگری باعث شدند تا او از گروه موسیقی خود اخراج شود و سال‌ها پس از این اتفاق او به عنوان یک هنرمند، زندگی جدیدی را برای خود دست و پا کرد. در تاریخ ۲۶ سپتامبر سال ۲۰۱۲، مایکی ولش به تمام دنبال‌کننده‌های خود در شبکه‌های اجتماعی گفت که رویای مرگ خود در شیکاگو طی آخر هفته جاری را در حالی که حمله قلبی به او دست داده است را دیده و تصمیم گرفته تا وصیت نامه خود را بنویسد. متاسفانه دو هفته بعد خبرها حاکی از پیدا شدن جسد ولش در یکی از هتل‌های شیکاگو بود که بر اثر استفاده بیش از حد مواد مخدر و در پی آن حمله قلبی جان خود را از دست داده بود.

۱۰- ایندیرا گاندی

۱۰ شخصیت مشهور معاصر که مرگ خود را از قبل پیش بینی کرده بودند!

رهبری یک کشور ناگزیر به این معناست که همواره دشمنان و مخالفان زیادی شما را تعقیب خواهند کرد و ایندیرا گاندی، نخست وزیر سابق هند نیز از این قائده مستثنی نبود. سال ۱۹۸۴ دوره سختی برای گاندی و کشور هند بود چرا که او در تابستان همان سال به ارتش فرمان داده بود تا به معبد طلایی پنجاب که توسط شبه نظامیان سیاسی اشغال شده بود، حمله کنند. از این عملیات با نام ستاره آبی یاد می‌شود و در نهایت هم منجر به کشته شدن تعداد زیادی از اشغالگران و خشمگین شدن طرفداران آن‌ها شد. در تاریخ ۳۰ اکتبر همان سال، ایندیرا گاندی یک سخنرانی پرشور شبیه به آنچه مارتین لوتر کینگ جونیور قبل از مرگش انجام داده بود، داشت؛ گویی که می‌دانست چه سرنوشتی در انتظار اوست. گاندی طی این سخنرانی گفت: من امروز اینجا هستم و ممکن است فردا اینجا نباشم. من عمری طولانی داشتم و افتخار می‌کنم که تمام زندگیم را صرف خدمت به مردم وطنم کردم. درست روز بعد زمانی که گاندی برای مصاحبه و ساخت یک مستند تلویزیونی به محل فیلم‌برداری می‌رفت توسط دو اشغالگر و با شلیک گلوله جان خود را از دست داد.

منبع: دیجی رو

انتهای پیام/

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها