رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 566415

رییس پلیس پایتخت اعلام کرد

انهدام باند بزرگ هک ۳۰۰۰ حساب ایستاگرام

ساعت24-فرمانده انتظامی تهران بزرگ از متلاشی شدن یکی از بزرگترین باندهای دسترسی غیرمجاز به شبکه های اجتماعی شهروندان با بیش از ۳۰۰۰ شاکی خبر داد.

html>

سردار حسین رحیمی دراین‌باره گفت:‌ به دنبال مراجعه چند صد نفر از شهروندان تهرانی به پلیس فتا پایتخت مبنی بر دسترسی غیرمجاز به حساب کاربریشان در شبکه های اجتماعی به ویژه اینستاگرام مراتب به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا پایتخت قرار گرفت.

وی ادامه داد: این افراد اعلام کردند که حساب های کاربری آنها مورد هجوم افراد ناشناس قرار گرفته و سوء استفاده شده است به طوری که در قسمت پیام ها از مخاطبین و دنبال کنندگانشان درخواست واریز وجه کرده اند و در برخی موارد مبالغی واریز شده است. کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ اقدامات تخصصی خود را آغاز کردند و با بررسی ها فنی و سایبری موفق شدند ردپای مجرمان را در فضای مجازی و حقیقی شناسایی کنند و پس از تشریفات قضایی اعضای اصلی این باند که ۶ نفر بودند را در یک عملیات غافلگیرانه در سه نقطه خارج تهران بصورت همزمان دستگیر و به پلیس فتا پایتخت منتقل کردند که تاکنون در بررسی های اولیه حدود ۷۰۰ پرونده مفتوح در تهران بزرگ شناسایی گردیده است و در اظهارات اولیه متهمین به دسترسی غیرمجاز به صفحات بیش از ۳۰۰۰ نفر از کاربران اینستاگرام در کشور اقرار کردند که بررسی های تکمیلی در حال انجام است.

وی افزود: مجرمین پس از حضور در پلیس فتا با خیال اینکه ردی از خود بر جای نگذاشته اند، همه چیز را انکار می کردند اما پس از مشاهده ادله دیجیتال جمع آوری شده توسط پلیس به جرم خود اقرار کردند و بیان داشتند اکثر قربانیان ما افرادی بودند که از رمزهای ساده و قابل حدس نظیر شماره تلفن همراهشان استفاده کرده بودند.

رحیمی با اشاره به لزوم فعالسازی تایید هویت دومرحله ای برای حساب های کاربری شبکه های اجتماعی به شهروندان توصیه کرد: در هنگام فعالیت در شبکه‌های اجتماعی تنظیمات امنیتی و حریم خصوصی را رعایت کنند و از در اختیار گذاشتن اطلاعات حساب کاربری خود به دیگران خودداری کنند همچنین در صورتی که پیامی در شبکه های اجتماعی از سوی دوستان و یا آشنایانتان مبنی بر درخواست واریز وجه دریافت کردید حتما از طرق دیگر نظیر برقراری تماس تلفنی صحت محتوای پیام ارسالی را قبل از واریز وجه احراز کنید.

انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها