رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 575537

سفر مخفیانه رئیس سیا به اوکراین لو رفت

ساعت۲۴- رئیس سیا در سفری اعلام نشده به کی‌یف با رئیس جمهوری اوکراین دیدار و با وی درباره مسائل مربوط به تنش‌های نظامی اخیر از سوی روسیه گفتگو کرد.

html>

شبکه خبری سی.ان.ان گزارش کرد، سیا سیاستی دارد مبنی بر اینکه بلافاصله سفر مدیران خود را منتشر نمی‌کند.

به گفته برخی از منابع مطلع،‌ ویلیام برنز، رئیس سیا در کی‌یف با همتایان اطلاعاتی خود به رایزنی درباره احتمال حمله روسیه به اوکراین پرداخت. وی همچنین با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین نیز دیدار داشت.

ناتاشا برتراند، خبرنگار شبکه خبری سی.ان.ان گفت: درحالیکه روسیه به افزایش نیروهای خود در نزدیکی اوکراین ادامه می‌دهد، برنز چندین ماه به عنوان یک واسطه کلیدی بین ایالات متحده، روسیه و اوکراین عمل کرده است. وی حتی یک گفتگوی بی سابقه با ولادیمیر پوتین،‌ رئیس جمهوری روسیه در اوایل نوامبر ۲۰۲۱ در مسکو انجام داد تا نگرانی‌های جدی آمریکا در مورد فعالیت‌های روسیه را به وی اطلاع دهد.

نیویورک تایمز همچنین اطلاعاتی را در مورد دیدار ادعایی مدیر سیا که اولین بار توسط شبکه خبری سی.ان.ان گزارش شد، به اشتراک گذاشت. این روزنامه اعلام کرد، برنز چهارشنبه گذشته برای گفتگو در مورد تلاش‌های کاهش تنش به اوکراین رفته بود.

همانطور که پایگاه خبری Ukrinform پیشتر گزارش کرده بود، هیاتی از اعضای کنگره آمریکا روز دوشنبه وارد اوکراین شدند و با مقام‌های ملی و رئیس جمهوری این کشور دیدار داشتند. یکی از اهداف اصلی این هیات آمریکایی تاکید بر حمایت دو حزب اصلی ایالات متحده از تمامیت ارضی، یکپارچگی قلمرو و اصلاحات دموکراتیک بوده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها