رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 587517

کربی: همچنان معتقد به بازگشت به برجام هستیم

ساعت24-ایسنا نوشت: یک مقام ارشد کاخ سفید گفت که آمریکا همچنان معتقد به بازگشت به برنامه جامع اقدام مشترک است.

html>

به گزارش المیادین، جان کربی هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در مسیر سفر خود به آلمان برای شرکت در نشست کشورهای عضور گروه۷ تاکید کرد که ایالات متحده کماکان به بازگشت به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ معتقد است.

وی که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، با تکیه بر ادعاهای واهی مقامات آمریکایی علیه ماهیت برنامه هسته‌ای ایران افزود: ما همچنان به بازگشت به برجام اعتقاد داریم. من نمی توانم درباره وضعیت مذاکرات کنونی صحبت کنم اما هیچ چیزی درخصوص موضع ما مبنی بر اینکه توافق هسته‌ای بهترین راه برای جلوگیری از دستیابی ایران به وضعیت سلاح هسته‌ای است، تغییر نکرده است.

به گزارش ایسنا، این اظهارات پس از آن مطرح می‌شود که جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز شنبه پس از دیدارش با حسین امیرعبدللهیان وزیر امورخارجه کشورمان در تهران از آغاز مجدد مذاکرات رفع تحریم‌ها و احیای برجام خبر داد.

وی پس از این دیدار در صفحه توئیترش نوشت: سفرم به تهران یک هدف عمده دارد؛ دادن نیروی محرکه‌ای جدید به مذاکرات و بازگرداندن توافق هسته‌ای(برجام) به مسیر خود.

بورل همچنین درباره دیدار با امیرعبدللهیان تصریح کرد: در دیدار با حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، توافق کردیم که مذاکرات میان ایران و آمریکا در روزهای آتی با تسهیل‌گری تیم من از سر گرفته شود تا آخرین مسائل باقی‌مانده را حل کنیم.

وی در توئیتی دیگر رفع بن‌بست اخیر در مذاکرات احیای برجام را دستاورد مهم سفر خود به ایران عنوان کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها