رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 607506

توصیه اقتصادی یک اصولگرا به دولت رئیسی: از افغانستان یاد بگیرید!

ساعت24-نامه نیوز نوشت: :فعال سیاسی اصولگرا گفت: هم اکنون به آقای فرزین رئیس بانک مرکزی در فضای مجازی توصیه می شود که از رئیس بانک مرکزی افغانستان یاد بگیرد چون ارزش پول افغانستان بالا رفته است.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ ماه دیگر برگزار می شود و گروه های اصولگرا برای کسب کرسی های مجلس آینده از هم اکنون استارت زده اند. شواهد و قرائن نشان می دهد که رقابتی درون جناحی در پیش است که اضلاع مشخص آن را از هم اکنون مجموعه گروه های حامی دولت، قالیباف و گروه های همسو و طیف سنتی تشکیل می دهند. البته هر چه به سمت علنی تر شدن این رقابت ها پیش برویم، شواهد و قرائن حکایت از آن می کند که بر اضلاع رقابت افزوده خواهد شد.

علی یوسف پور درباره مرزبندی اصولگرایان با دولت سیزدهم برای انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: به نظر می رسد حامیان دولت یک مجموعه ای را راه خواهند انداخت، آقای قالیباف و نیروهای همسو نیز مجموعه دیگری را تشکیل دهند، طیف سنتی اصولگرا شامل موتلفه، جامعه اسلامی مهندسین و نیز مسیر خاص خود را طی کنند. البته این احتمال وجود دارد که همچون دوره قبل نزدیک به روز انتخابات هر سه مجموعه ائتلاف سیاسی کنند.

وی درباره گرایش اصولگرایان به جداکردن راه خود از دولت سیزدهم افزود: عملکرد وزرای دولت آقای رئیسی را تک تک بررسی کنیم مشاهده می کنیم تجربه کافی ندارند. به طور مثال وزیر صمت آیا تا به حال سابقه این را داشته است که ۲ کارگر را مدیریت کند؟ این هم از وضعیت برنامه وزارت صمت برای واردات خودرو که واقعا جای تعجب دارد.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به بالارفتن قیمت دلار یادآور شد:اگر کسی بخواهد پراید بخرد و با مسافرکشی کسب رزق و روزی کند،آیا امکانش هست؟وزرای اقتصادی دولت آقای رئیسی ناکارآمد هستند. از جاهای خیلی بالا نیز به آقای رئیسی گفتند کابینه اش را تغییر دهد اما او به توصیه نهادهای بالادست نیز گوش نکرد.

یوسف پور با بیان اینکه انتقاد اصولگرایان و نمایندگان مجلس از دولت سیزدهم بیشتر می شود، ادامه داد: اگر آقای رئیسی ترکیب کابینه را ترمیم و وزرای قوی انتخاب کند، حجم انتقادها کاهش خواهد یافت. هم اکنون به آقای فرزین رئیس بانک مرکزی در فضای مجازی توصیه می شود که از رئیس بانک مرکزی افغانستان یاد بگیرد چون ارزش پول افغانستان بالا رفته است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها