رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 632367

تحلیل های گوناگون از مذاکره مستقیم بین ایران و امریکا

ساعت 24 -برخی از رسانه‌های فارسی زبان که درخارج از ایران هستند خبر می‌دهند ممکن است ایران و آمریکا در ماه‌های تازه سپری شده در حال گفت وگوبوده واین داستان ادامه دارد. این خبرها وگزارش‌ها از سوی هیچ مقامی از ایران یا آمریکا تایید نشده است.

روزنامه دولت اما به شدت این داستان را نفی می‌کند. این روزنامه نوشته است همزمان با تثبیت قدرت بازدارندگی ایران در مقابل رژیم صهیونیستی، یک جریان خاص در داخل کشور به دنبال بهره‌برداری از فرصت پیش‌آمده است. در شرایطی که اغلب تحلیلگران معتقدند، حمله اخیر ایران به سرزمین‌های اشغالی با هدف تامین امنیت ایران و ایجاد بازدارندگی در مقابل اسرائیل بوده، برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب حمله ایران را مقدمه‌ای برای احیای برجام و بخشی از معامله میان ایران و امریکا خواندند.

در همین رابطه حسین موسویان از چهره‌های اصلاح‌طلب نیز در مقاله‌ای که در نشریه «میدل ایست آی» منتشر شد، نوشت: زمان معامله بزرگ در خاورمیانه فرا رسیده است.در همین رابطه یک منبع آگاه در گفت‌وگو با ایرنا ضمن اشاره به برخی ادعاها در خصوص مذاکرات مستقیم نمایندگان ایران و امریکا، گفت: هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و امریکا برقرار نیست و تبادل پیام‌ها صرفاً در چهارچوب تعریف‌شده در جریان است. وی تاکید کرد: مذاکرات رفع تحریم با کشورهای عضو برجام توسط علی باقری‌کنی به عنوان مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها