رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 74335

انهدام باند سارقان میراث فرهنگی در قصرشیرین

ساعت 24- رییس پلیس قصرشیرین از دستگیری باند چهار نفره سارقان میراث فرهنگی این شهرستان در یک عملیات ضربتی توسط ماموران پلیس قبل از رسیدن به اهداف شومشان خبر داد.

انهدام باند سارقان میراث فرهنگی در قصرشیرین
سرهنگ حسین براری افزود: در پی دریافت خبری مبنی بر حضور چهار سارق اشیا عتیقه در یکی از مناطق تاریخی قصرشیرین تیمی از ماموران پلیس امنیت عمومی و پلیس آگاهی این فرماندهی، شناسایی و دستگیری این باند را در دستور کار خود قرار دادند.

وی اظهار کرد: تیم رسیدگی کننده پرونده از طریق یک سری تحقیقات میدانی و بدست آوردن اطلاعاتی در خصوص شروع به کار این باند اشیا عتیقه در یکی از مناطق تاریخی وارد عمل شد و در حین انفجار سنگ ها در یک اقدام ضربتی آنها را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

سرهنگ براری گفت: در این رابطه علاوه بر دستگیری چهار متهم و کشف وسایل فنی، دستگاه گنج یاب و وسایل حفاری و موتور برق، یک دستگاه خودرو نیز توقیف شد و متهمان با تشکیل پرونده به مقامات قضایی معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه متهمان از استان های مرکزی کشور برای به یغما بردن آثار فرهنگی وارد شهرستان قصرشیرین شده بودند گفت: سارقان پس از دستگیری و تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی شدند.

فرمانده انتظامی قصرشیرین افزود: اشیاء قدیمی و عتیقه نماد فرهنگ و شناسنامه یک قوم و ملت است و پلیس با سودجویانی که قصد تخریب این آثار را دارند به شدت برخورد می کند.
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها