رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 379661

«کوفی عنان» درگذشت

ساعت24-دبیرکل پیشین سازمان ملل متحد در سن 80 سالگی در سوئیس درگذشت.

ظریف و کوفی عنان
شبکه خبری الجزیره دقایقی پیش اعلام کرد که «کوفی عنان» دبیر کل پیشین سازمان ملل متحد در سن ۸۰ سالگی فوت کرد. وی که برای درمان،به سوئیس رفته بود، اوایل وقت صبح امروز (شنبه) در ژنو درگذشت.

وی متولد 8 آوریل 1938 در غنا و هفتمین دبیر کل سازمان ملل متحد در فاصله سالهای ۱۹۹۷ تا دسامبر ۲۰۰۶ بود.او در سال ۱۹۶۲ در سازمان بهداشت جهانی سمتی کسب کرد که نخستین سمت وی در سازمان ملل محسوب می‌شود. پس از آن سمت‌هایی مانند قائم مقامی اداره کمیساریای عالی پناهندگان و معاونت مالی دبیر و رهبری گروه حافظ صلح سازمان ملل از دیگر مناصبی بودند که وی عهده دار آن بود.

او موسس و رئیس بنیادی به نام کوفی عنان بود. کوفی عنان در سال ۲۰۰۱ به صورت مشترک با سازمان ملل جایزه صلح نوبل را دریافت کردند. وی همچنین رئیس پنل توسعه آفریقا بود که در عالی ترین سطح در راستای توسعه پایدار و عادلانه در آفریقا تلاش می‌کند.

عنان همچنین ریاست سازمان ریش سفیدان سازمان ملل که به عنوان سازمان متنفذین هم شناخته می‌شود را عهده‌دار بود. این سازمان متشکل از چهره‌های دولتی است که در راستای صلح و دفاع از حقوق‌بشر تلاش می‌کنند. وی شهریور 1385 به منظور انجام دیداری دو روزه و رایزنی با مقامات ایرانی به تهران سفر کرد. عنان همچنین سال 1391 به عنوان فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه چندبار به تهران آمد.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها