رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 395530

‌اختصاص 13.5 میلیارد دلار برای ۲۵ قلم کالای اساسی

ساعت24-سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تخصیص 13.5 میلیارد دلار برای 25 قلم کالای اساسی خبرداد.

بندپی
انوشیروان محسنی بندپی شامگاه گذشته در حاشیه بازدید از ساختمان در حال احداث مرکز نگهداری معلولین کم توان ذهنی و جسمی آرزو در قوچان در جمع خبرنگاران با اشاره به احداث این مراکز به عنوان یکی از استانداردترین فضای فیزیکی برای نگهداری و توانبخشی معلولین توسط خیرین قوچانی عنوان کرد: این مرکز با مساحت 2700 متر برای دو گروه خانم‌ها و آقایان به ظرفیت 200 نفر در دست ساخت است. با توجه به پیشرفت فیزیکی پروژه، طبقه اول تقریبا آماده بهره برداری و دو طبقه دیگر نازک کاری آن باقی مانده است. به منظور بهره‌برداری سریعتر برای تجهیز ساختمان تا سقف 4 میلیارد ریال تسهیلات تخصیص می‌یابد.

وی در ادامه با اشاره به اخذ پروانه تاسیس مرکز معلولین همت شهرستان قوچان، تاکید کرد: ساختمان این مرکز باید ساخته شود و پس از ساخت در بحث تجهیز آن، اقدامات لازم انجام می‌گیرد اما تاکنون برای کمک درمان مددجویان یک میلیارد ریال تخصیص یافته است.

محسنی بندپی با اشاره به ایجاد پاراکلینیک درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان قوچان آن را امری مهم و از نیازهای این شهرستان خواند و افزود: مراحل نهایی کارشناسی این طرح در دست انجام است و باید سریعتر اقدام شود.

رئیس سازمان بهزیستی در ادامه با اشاره به سخنان رئیس جمهور مبنی برحمایت از خانواده‌های کم بضاعت به دلیل افزایش قیمت در بعضی اقلام و بروز مشکلات اقتصادی تصریح کرد: کار بررسی، سنجش و جمعیت هدفی که باید از این حمایت‌های اجتماعی بهره‌مند شوند توسط یک تیم آماری در حال انجام است تا با ضریب اطمینان بالایی این امر دنبال شود.

وی افزود: جمعیت هدف، بسته توزیعی حمایت اجتماعی و مبلغی که باید در این طرح پرداخت شود در جلسه یکشنبه هیئت دولت مورد بررسی و مصوب می‌شود تا در اسرع وقت در اختیار افراد نیازمند و اقشار خاص قرار بگیرد.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این نکته که تلاش دولت فعلا در زمینه حمایت اجتماعی است و در بحث دستمزد یا تغییر حقوق برنامه‌ای وجود ندارد، اظهار کرد: هدف دولت اختصاص 13.5 میلیارد دلار برای 25 قلم کالای اساسی مانند دارو،گوشت قرمز، گوشت سفید، روغن و نهاده‌های دامی است که با قیمت ارز دولتی تامین می‌شود.

وی همچنین با اشاره به تخصیص وام مسکن به مددجویان بهزیستی به صورت بلاعوض گفت: در حال حاضر برای خانواده‌های دارای دو معلول 300 میلیون ریال وام بلاعوض اختصاص می‌یابد و برای خانواده‌های یک معلولی در گذشته 40 میلیون ریال به این منظور اختصاص داده می‌شد که این رقم هم اکنون به 80 میلیون ریال و در برخی نقاط به 100 میلیون ریال افزایش یافته است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها