رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 397033

چگونه فکر خود را کنترل کنیم ؟ / روشهایی برای کنترل افکار و مدیریت ذهن

ساعت 24- چگونه فکر خود را آزاد کنیم ؟ / پاکسازی ذهن از افکار منفی و مزاحم / چگونه فکر خود را کنترل کنیم ؟
روشهای کنترل افکار ومدیریت ذهن / چگونه ذهن خود را دوباره بازسازی کنیم

image.jpeg
a href="https://www.saat24.news/news/397033/%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D9%81%DA%A9%D8%B1-%D8%AE%D9%88%D8%AF-%D8%B1%D8%A7-%DA%A9%D9%86%D8%AA%D8%B1%D9%84-%DA%A9%D9%86%DB%8C%D9%85-%D8%B1%D9%88%D8%B4%D9%87%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D9%86%D8%AA%D8%B1%D9%84-%D8%A7%D9%81%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D8%AA" target="_blank">چگونه فکر خود را کنترل کنیم ؟

اگر میخواهید تمرکز بالاتری در انجام کارهایتان داشته باشید باید بتوانید افکار خود را کنترل کنید .حتما برای شما بارها پیش آمده که افکار منفی و مزاحم ذهن شما را آزار بدهند و با خود فکر کرده اید که که چگونه ذهن خود را آرام کنید تا احساس رضایت بیشتری داشته باشید و از قدرت ذهن و فکر خود در جهت صحیح و دستیابی به موفقیت استفاده کنید .ز

شما میخواهید افکار خود را کنترل پس به افکار خود قبل از آنکه از کنترلتان خارج شوند رسیدگی کنید و بهترین راه حل برای این کار برنامه ریزی کردن است . برنامه ریزی باعث میشود که ذهن شما متمرکز شود و سریع تر بتواند به موضوعات پیش آمده رسیدگی کند پس اول موضوع و دغدغه ی خودرا شناسایی کنید بعد برای آن برنامه ریزی کنید این کار به ذهن اجازه نمیدهد که حواس پرت شود.

چهار چیز در ذهن شما وجود دارند که افکار بیهوده وناسالم را تولید میکنند:

یکی از آنها منتقد درونی شماست که شما را مورد اهانت قرار میدهد. حرف مردم ، فکرهایی که شما براثر توقعاتی که دیگران دارند در ذهن خود پرورش داده اید . مقایسه خود با دیگران و تجربیات تلخ شما از نمونه های آن است این منتقد درونی با عزت نفس پایین و دوست نداشتن خود تحریک میشود.

دیگری جنگجو است که وقتی شما ترس آن را دارید که در آینده چه اتفاقاتی ممکن است بیفتد و یا از این که اتفاقاتی که در گذشته افتاده در آینده نیز تکرار شود تحریک میشود.

سومی دردسرساز یا واکنشگراست که با هرتجربه ای هر چند اندک که به زخمی از گذشته بازگردد آن را تحریک میکند و چهارمی خواب از سرپران است که میتواند ترکیبی از تعدادی از آنها باشد.

حال باید سعی کنید که افکارتان را کنترل کنید و کنترل ذهن خود را به دست بگیرید و نگذارید این محرکها ذهنتان را کنترل کنند هر روز را با این تصمیم آغاز کنید که شما کارگردان این نمایش هستید و افکارتان را کنترل میکنید .

چگونه ذهن خود را از افکار منفی و مزاحم پاکسازی کنیم؟

زمانی که شما به فکری علاقه نشان میدهید و به آن توجه میکنی در واقع به آن قدرت میبخشید و زمانی که به آن توجه نکنید و از آن بگذرید این افکار حذف میشوند اما این کار ساده ای نیست زیرا شما مدت ها ذهن خود را عادت داده اید که به این افکار توجه کنند . روی یک نقطه تمرکز کنید مثلا نقطه ای روی دیوار در نظر بگیرید و روی آن تمرکز کنید یا روی ریتم تنفستان و سعی کنید به هیچ چیز دیگری جز آن فکر نکنید انجام این کار میتواند کاری کند که کنترل افکارتان را به دست بگیرید و افکار مزاحم را از خود دور کنید . ترجیحا زمانی که آرمش برقرار است بنشینید و این تمرین عملی را انجام دهید به تنفستان دقیق شوید به هوایی که به داخل بینیتان میرود و هوای گرمی که از آن خارج میشود در ابتدای این تمرین بعید است که شما بیشتر از 5 دقیقه بتوانید افکار مزاحم را از خود دور کنید اما این تمرین را ادامه دهید تا بتوانید افکار منفی را از خود دور کرده و مدیریت ذهن خود را در دست بگیرید .

چگونه فکر خود را آزاد کنیم ؟

اولین کاری که برای آزاد کردن فکر خود باید انجام دهید این است که اندیشیدن را تمرین کنید هرکاری را که انجام میدهید فقط و فقط به همان کار فکر کنید مثلا در رانندگی با وجود اتفاقاتی که ذهنتان را مشوش میکنید شما روی فرمان خود بنویسید به رانندگی فکر کن و سعی کنید تمام مسیررا فقط به رانندگی فکر کنید برای غذا خوردن نیز همین کار را تمرین کنید با فکرغذا بخورید و فقط به غذایی که میخورید فکر کنید نه هیچ چیزدیگری. از خود اثری بر جای نگذارید هر کاری که انجام میدهید مثلا غذا میپزید همان لحظه همه جا را مرتب کنید با این کار حواس خود را بیشتر به محیطتان جمع میکنید و احساس شادمانی بیشتری خواهید داشت . با فکر گوش کردن را تمرین کنید سعی کنید وقتی کسی با شما صحبت میکنید کاری کنید که صد در صد صحنبت های او را شنید ه باشید سعی کنید به جای اینکه دنبال جواب برای حرفهای اوباشید به صدای او طرز بیانش و... توجه کنید.

با این تمرینات ساده میتوانید ذهن خود را کاملا آزاد کنید. بیشتر بخوانید : چگونه تمرکز کنیم ؟

Image result for ‫چگونه ذهن خود را خالی کنیم‬‎

چگونه ذهن خود را خالی کنیم و دوباره بازسازی کنیم ؟

هر وقت به این موضوع فکر کردید که میلیونها متر از چیزی که میخواهید فاصله دارید بدانید اشتباه میکنید و شما تنها چند میلیمتر با موفقیت فاصله دارید . دیگران را دنبال نکنید و اگر همیشه به فکر انجام کاری بوده اید حتما آن را انجام دهید سعی کنید طرز فکر کمبود را کنار بگذارید برای این کار سعی کنید چیزی به کسی بدهید این کار کمک میکند که احساس کمبودتان کم شود . بدانید شکست تنها راه آغاز است و در آخر مهمترین موضوع اقدام است نه اقدامی که هر باربه بهانه های مختلف عقب می افتد اقدامی که هنگام صحبت به عمل تبدیلش کنید باید ترس را کنار بگذارید و همین الان شروع کنید .

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها