رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 398446

خواص آکی | با ویژگی های بی نظیر آکی برای قلب ، دیابت و یبوست آشنا شوید

هر آنچه میخواهید درباره آکی و خواص آن برای برای قلب و دیاب بدانید در این مطلب برای شما گردآوری نمودیم که در ادامه میخوانید.

آکی
html>

Ackee Fruit چیست؟


Acke میوه رنگارنگ و خوشمزه است که علاوه بر محبوبیت بسیاری که دارداز غذاهای عجیب و غریب است و به عنوان غذای اصلی در غذاهای کارائیب، برای عطر و طعم و خواص مفید آن تبدیل شده است، این میوه در واقع بومی بسیاری از کشورهای غربی آفریقا، جامائیکا است، اما احتمالا در قرن 18th شناخته شده بود، آن را در یک کشتی برده و صادر می شود.

درخت آن، همیشه سبز است و میوه آکی شبیه گلابی است. میوه در حالت نابالغ سبز است، اما به تدریج تبدیل به رنگ زرد، نارنجی و سپس میوه سرخ مایل به قرمز است که بسیار قابل تشخیص است. این میوه در نهایت تجزیه می شود تا سه دانه بزرگ سیاه و سفید را که توسط گوشت اسفنجی محصور شده اند، که بخش خوراکی آن میوه است.

از لحاظ شناخته شده، ackee مکمل بخشی از ماهی های دریایی و ackee، ظرف ملی جامائیکا است، و تقریبا در هر مغازه و خیابان این جزیره کارائیب محبوب است. این میوه با عطر و طعم و مهمتر از آن غنی از ویتامین ها، مواد مغذی و اجزای ارگانیک است که آن را یک ابزار رژیمی مفید برای سلامت بدن می دانند.

خواص آکی

خواص آکی
مهمترین ویژگی های آکی شامل توانایی آن در:

کاهش فشار خون محافظت در برابر دیابت
افزایش سطح انرژی کاهش کلسترول
بهبود زخم و رشد ساختن استخوان های قوی
کمک به هضم افزایش گردش خون

می باشد.

یکی از مواد اصلی در رژیم غذایی سالم پروتئین است و دریافت آن از یک میوه خوشمزه مانند ackee حتی دقیق تر است! پروتئین اساسا بلوک ساختاری سلول ها، بافت های عضلانی و سایر جنبه های مهم بدن ما است که باید به طور مداوم پر شده باشد. Ackee همیشه برای محتوای پروتئین بالای آن ستایش نمی شود، اما برای یک میوه غیرمعقول است.

خواص آکی برای یبوست

محتوای فیبر غنی از ackee آن را برای هضم ایده آل می کند، با توجه به اینکه فیبر دررژیم غذایی به افزایش مدفوع کمک می کند و همچنین از بین بردن یبوست با القای حرکت پرستالتی در روده است. این میوه کمک می کند تا مواد غذایی را در کنار هم قرار دهد، از نفخ، گرفتگی، یبوست و سایر التهاب روده بزرگ، که می تواند به سرطان کولورکتال منجر شود جلوگیری می کند. فیبر غذایی همچنین باعث کاهش کلسترول و بهبود سلامت قلب می شود

خواص آکی برای فشار خون

محتوای پتاسیم بالا از ackee به عنوان یک وازودیلاتور عمل می کند، سبب کاهش فشار در سیستم قلب و عروق شما می گردد، به این ترتیب شانس شما برای فشار خون بالا و آترواسکلروز را کاهش می دهد.

خواص آکی برای دیابت


Ackee به جای کربوهیدرات خالص و کالری خالی بسته بندی شده است، غنی از کربوهیدرات های پیچیده و انرژی تولید می شود که می تواند سطح قند در بدن شما را تنظیم کند. با جلوگیری از سقوط و افزایش سطح گلوکز که از قندهای ساده دریافت می کنید، ackee قادر به کمک به دفع دیابت نوع II می باشد. محتوای فیبر بالا در ackee همچنین یک راه عالی برای تنظیم مقادیر گلوکز و انسولین در خون است.

خواص آکی برای قلب

Ackee دارای طیف گسترده ای از اسیدهای چرب مفید است، از جمله اسید استریک، لینولئیک و palmitic. این اسید های خاص چربی های غیر اشباع هستند که نوع چربی هستند که می خواهید سلامت قلب را بهبود می دهد و میزان کلسترول خطرناک را کاهش دهید. با حذف بسیاری از چربی های اشباع ناسالم از رژیم غذایی، شما خود را در مقابل آترواسکلروز، سکته مغزی، حملات قلبی و بیماری قلبی عروقی محافظت می کنید.

خواص آکی برای قلب

خواص آکی برای پوکی استخوان

تعدادی از مواد معدنی ضروری در ackee وجود دارد، از جمله کلسیم، فسفر، آهن و روی، که همه آنها به استخوان های سالم کمک می کند و به جلوگیری از از دست دادن استخوان و demineralization کمک می کند. با توجه به مصرف زیاد مواد معدنی، می تواند با کاهش سن، مانع از افزایش استئوپروز نماید، از اثرات پوکی استخوان کاسته شود.

خواص آکی برای افزایش ایمنی

یکی از رایج ترین ویتامین های موجود در میوه ها و سبزیجات ویتامین C است و Ackee استثنا نیست. با افزایش غلظت اسید اسکوربیک، ackee به تقویت سیستم ایمنی بدن ما کمک می کند تا از رشد سلول های سفید خون جلوگیری کند و برخی از قدرت های آنتی اکسیدانی آن را برای جلوگیری از بیماری های مزمن و جهش سلولی را افزایش می دهد. علاوه بر این، ویتامین C بخشی جدایی ناپذیر از کلاژن است که بدن برای ایجاد عضلات، رگ های خونی و بافت نیاز دارد.

خواص آکی برای کم خونی

اگر از کم خونی رنج می برید، به این معنی است که در رژیم غذایی کمبود آهن دارید. مقدار آهن آهن Acke این مشکل را کاملا حل می کند و از عوارض جانبی کم خونی مانند ضعف، اختلالات شناختی، سرگیجه و ناراحتی های گوارشی اجتناب می کند. آهن یک جزء کلیدی هموگلوبین است که برای تولید RBC (گلبول های قرمز) ضروری است.

خواص آکی برای پوکی استخوان

کلام احتیاط: علیرغم مزایای بسیاری از این میوه، این میوه قبل از رسیدن آن، بسیار سمی است. تا زمانی که به طور طبیعی باز شود، هرگز میوه ای را مصرف نکنید؛ این زمانی است که ایمن است. پیش از آن، می تواند موجب بیماری استفراغ جامائیکا و در موارد شدید، کم کاری و مرگ شود.

دانستنی های مهم در مورد فواید آکی

اثرات سلامتی میوه و سبزیجات مدتهاست که ثابت شده است. آکی حتی یک "ابرغذای" منطقه ای است: در تحقیقات گسترده ، موسسه مکس روبنر دریافته است که مصرف آکی کاملاً ابری به کاهش قابل توجه آسیب ژنتیکی سلول های سفید خون کمک می کند - نشانه معتبری برای پیشگیری از سرطان آکی علاوه بر این ، سیب به ویژه از نظر ویتامین C غنی است که به توسعه بافت همبند و جذب آهن در بدن کمک می کند.همانطور که در بالا توضیح داده شد ، آکی منبع غنی و گسترده ای از مواد شیمیایی شیمیایی مانند پلی فنول ها است. آنها در پوست و دانه های آکی متمرکز شده و دارای اثر آنتی اکسیدانی هستند. این باعث می شود رادیکال های آزاد بی خطر باشند و قرار است از سرطان و حملات قلبی محافظت کرده و تأثیر مثبتی بر لخته شدن خون داشته باشند. همچنین اکسیداسیون لیپید را کاهش می دهد ، که به غشای سلول آسیب می زند و می تواند باعث تصلب شرایین شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها