رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 452897

نقاشی برای من زندگی است

ساعت 24- برنده مسابقه بین المللی نقاشی «آرت رنوال سنتر» گفت: تعریف نقاشی برای من نه سرگرمی که مفهوم خود زندگی است؛ مانند ورزشکار حرفه ای که هنگام تمرین دچار رنج می‌شود تا پایانی رضایت بخش را رقم بزند در نقاشی‌هایم برای باز خلق عالم هستی سخت تلاش می‌کنم.

خبر
علی اکبر بیگی نقاش ایرانی برنده بخش آرای مردمی چهاردهمین مسابقه بین المللی نقاشی «آرت رنوال سنتر» (art renewal center) در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت: به دلیل نقاشی کردن دچار بیماری های مختلف جسمی شدم ولی هنر نقاشی برای من همه چیز است و بدون آن زندگی برای من معنا ندارد.

بیگی با تاکید بر واقع گرایی در نقاشی هایش گفت: مکتبی به جز رئالیست و مشتقات آن برایم معنا و مفهمومی ندارد، چون پژوهش ها نشان داده است «ایسم» هایی که بوجود آمد به خاطر حضور دلال هایی بود که قادر بودند یک روزه اثری به اصطلاح هنری خلق کنند و با تبلیغات گسترده، پول هنگفتی به جیب بزنند و هنر را به ابتذال کشانند.

این هنرمند با گلایه از به روز نبودن فضای نقاشی در ایران گفت: در حال حاضر در جامعه غرب مدرنیته رو به افول نهاده و امکانی فراهم کرده است تا هنر ناب دوباره زنده و پویا شود و مثل گذشته جایگاه خود را پیدا کند ولی در ایران به خاطر فقر فرهنگی و مشکلات مالی می بینیم هنرمندان دانشگاهی دنباله رو ایسم هایی هستند ۶۰ سال پیش مورد توجه غرب بوده است.

وجود سودجویان به اصطلاح هنرمند و راحت طلب که از نادانی برخی افراد به راحتی پول هایی نصیبشان می شود اجازه نمی دهند هنر مسیر واقعی خود را در کشور پیدا کند و تا زمانی که این معضل ها حل نشود هیچ راهکاری برای برون رفت از این شرایط پاسخگو نیست.

این نقاش هنرمند با انتقاد از فضای آموزشی در کشور اظهار کرد: من خود یک تحصیل کرده دانشگاهی در رشته هنرهای تجسمی هستم ولی در فضاهای آکادمیک ایران به جز هنر ناب، درباره همه چیز همچون دلالی، کارهای هجو و بیهوده صحبت می شود، درحالی که گذشته نشان داده است پرورش جوانان هنرمند توسط استادان بزرگی همچون غلامحسین افضلی فر و استاد مرتضی کاتوزیان باعث ترقی هنر در کشورمان شد و هنرجویان این بزرگواران توانستند در سالهای اخیر هنر ایران را به جهانیان نشان دهند.

اثری از علی اکبر بیگی

وی افزود: فضای نقاشی های من کاملاً واقع گرا و به دور از هرگونه اعوجاج و بزرگ نمایی است و در تمام بخش های زندگی من هنر حضور دارد، زیرا یا در حال انجام کار هنری هستم یا به فکر کردن به آن مشغول هستم؛ در هر کاری که انجام می دهم مثل نگاه کردن به هر فرم، جسم یا حتی یک درخت به دنبال الهام هنری هستم.

این هنرمند با اشاره به برنامه های آینده خود اظهار کرد: اگر دغدغه معیشت را کنار بگذاریم، می توانیم با هنر به درونیات خود راه پیدا کنیم و آثاری بی بدیل و متفاوت خلق کنیم. من امیدوارم که در آینده موضوعاتی همچون مظلومیت حیات وحش در ایران و دور شدن جوانان از فضای معنوی و تمایل به مادی گرایی را خلق کنم.

علی اکبر بیگی متولد سال ۱۳۶۱، تا کنون بیش از ۲۰ نمایشگاه گروهی و انفرادی را در داخل و خارج از کشور برگزار کرده است و جایزه بخش مردمی چهاردهمین مسابقه بین المللی نقاشی «آرت رنوال سنتر» آخرین دستاورد هنری وی است.

مسابقه بین المللی نقاشی «آرت رنوال سنتر» یک رویداد غیر انتفاعی است که با هدف احیای واقع گرایی در هنرهای تجسمی فعالیت می کند.

در چهاردهمین دوره این مسابقه بیش از چهار هزار و ۳۰۰ نفر از ۷۳ کشور شرکت کردند که هیات داوران در ۱۱ بخش این جشنواره آثار را ارزیابی کردند و در نهایت جایزه بزرگ به گریگوری مورتنسون (Grigory Mortenson) هنرمند خالق اثر دختر جوانی در یتیم‌خانه هائیتی، رسید.

اثر Grigory Mortenson که موفق به دریافت جایزه بزرگ این رویداد شد

علی اکبر بیگی نیز در این رویداد با دریافت آرای مردم موفق به کسب جایزه انتخاب مردمی این رویداد شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها