رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 469743

قیمت گوشت گوسفند باید حداکثر چقدر باشد؟

ساعت 24-مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران با اشاره به ادامه روند نزولی قیمت دام زنده گفت:در شرایط فعلی قیمت گوشت گوسفند باید حداکثر ۸۰ هزارتومان و گوشت گوساله ۶۰ هزارتومان باشد.

style="text-align:justify">سعید سلطانی سروستانی با اشاره به ادامه روند نزولی قیمت دام زنده گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم گوساله زنده به ٢٥ هزارتومان و گوسفند زنده به ٣٦ هزارتومان رسیده است.

وی ادامه داد: در ابتدای سال قیمت هرکیلوگرم گوساله زنده حدود ٤١ هزارتومان بوده که بیش از ٤٠ درصد کاهش داشته و قیمت گوسفند زنده ٤٨ هزارتومان بوده که حدود ٣٠ درصد کاهش داشته است.

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران با بیان اینکه دام قابل احتکار و انبار کردن نیست، گفت:پروار بندی یک ظرفیتی دارد و اگر دامدار بیش از این ظرفیت بخواهد دام را نگه دارد گرفتار هزینه های زیادی می شود.

سلطانی ادامه داد:حداکثر ظرفیت پروار بندی برای گوسفند معمولا بین ٤٥ تا ٥٠ کیلوگرم و برای گوساله بین ٥٠٠ تا ٦٠٠ کیلوگرم است.

وی با اشاره به اینکه شرایط فعلی بازار آرامش قبل از طوفان است، گفت: در شرایط فعلی هیچکس پاسخگو نیست و کسی به تولیدکننده و زیان او فکر نمی کند اما بعدا که تولید آسیب دید و کاهش یافت تمام امکانات برای واردات بسیج می شود.

سلطانی با تاکید بر اینکه الان نباید فرصت را از دست داد، افزود:عرضه متناسب با تقاضا نیست و خیلی بیشتر شده بنابراین باید برای آن فکری شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه شرایط بازار گوشت را برخی دلالان تعیین می کنند و نصف کاهش قیمتی که در دام رخ داده در گوشت اتفاق نیفتاده است الان قیمت گوشت گوسفند باید حداکثر کیلویی ٨٠ هزارتومان و گوشت گوساله هم ٦٠ هزارتومان باشد اما قیمت ها بسیار بیشتر است.

سلطانی افزود: متاسفانه یک مجموعه با متولی نداریم که صفر تا صد بازار گوشت را عهده دار باشد تا از این شرایط جلوگیری شود.

مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها