رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 502163

ترامپ کنگره را تهدید کرد

ساعت 24-رئیس جمهور آمریکا در یک پیام توییتری تهدید کرد در صورتی که در لایحه بودجه دفاعی مصوب کنگره تغییر نام پایگاه‌های نظامی این کشور گنجانده شود، این مصوبه را وتو می‌کند.

به گزارش خبرگزاری "اسپوتنیک"، دونالد ترامپ پیش‌تر از پایگاه‌های نظامی آمریکا- که بر اساس نام رهبران کنفدراسیون نام‌گذاری شده بودند- با عنوان "زمین مقدس" یاد کرده بود؛ جایی که سربازان برنده دو جنگ جهانی در آن تربیت شده بودند. او همچنین اضافه کرده بود دولتش "حتی فکر تغییر نام این تأسیسات نظامی عالی و خوش‌نام را هم در سر ندارد".

لایحه ۷۴۰.۵ میلیارد دلاری که تعیین می‌کند پنتاگون و دیگر آژانس‌های فدرال چگونه در سیاست دفاعی هزینه کنند، در حال حاضر در سنا به بحث گذاشته می‌شود.

"الیزابت وارن"، دموکرات پیشتاز اوایل ۲۰۲۰ و سناتور ماساچوست، ماه جاری یک اصلاحیه برای لایحه مذکور، از طرف سناتورهای هر دو گروه دموکرات و جمهوری‌خواه ارائه داد که بر اساس آن اسامی تمام پایگاه‌ها و دیگر تجهیزات نظامی- مانند خیابان‌ها، هواپیماها و کشتی‌ها- که بر اساس نام‌های افسران کنفدراسیون نام‌گذاری شده، تغییر کند.

وارن در این خصوص اظهار کرد: " پایان‌بخشیدن به تکریم برتری سفیدپوستان در تأسیسات نظامی ما همین حالا هم دیر شده است". کمیته خدمات مسلح به رهبری سناتورهای جمهوری‌خواه، اصلاحیه وارن را یک هفته بعد، تصویب کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها