رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 604275

سنگ گرانیت بلک زبرا

ساعت24-سنگ گرانیت مشکی زبرا با نام لاتین Black ZEBRA Granite یکی از زیباترین و با کیفیت‌ترین سنگ‌های زینتی مورد استفاده در صنعت ساختمان می‌باشد که شهرت جهانی دارد. این سنگ دارای ظاهر بسیار زیبا و منحصربه‌فرد می‌باشد که عمدتا به صورت اسلب در موارد مختلف و گسترده‌ای در فضای داخلی ساختمان استفاده می‌شود.

r> ظاهر خیره کننده و چشم نواز سنگ گرانیت بلک زبرا به صورت اسلب سبب آن گردیده تا از این سنگ در بسیاری از پروژه‌های لوکس ساختمانی استفاده شود.
سنگ گرانیت بلک زبرا دارای زمینۀ مشکی بوده و در سطح آن خطوط بسیار زیبای سفید رنگ به صورت موازی مشاهده می‌شود. استحکام بسیار بالای این سنگ یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های آن می‌باشد که در کنار سایر ویژگی‌ها از جمله قابلیت ایجاد قاب‌های بوک‌مچ و فورمچ سبب استفاده از این سنگ در موارد بسیار مختلفی در طراحی‌های داخلی و خارجی ساختمان گردیده است.
تراکم بسیار بالا
ساب‌پذیری فوق‌العاده
مقاومت سایشی بالا
مقاومت فشاری بالا
جذب آب بسیار ناچیز
رنگ مشکی یکدست
طرح خاص و منحصربه‌فرد
قابلیت بوک‌مچ و فورمچ
ویژگی‌های مثبت یاد شده در کنار قیمت سنگ اسلب گرانیت زبرا سبب آن گردیده تا این سنگ به عنوان رقیب جدی برای سنگ‌های خارجی، یکی از گزینه‌های مناسب جهت استفاده در ساختمان‌های لوکس در کانون توجه طراحان و سازندگان قرار گیرد. امروزه استفاده از سنگ‌های مشکی در طراحی داخلی ساختمان بسیار بیشتر از گذشته گردیده است.

سنگ گرانیت چیست؟
سنگ‌های گرانیت از دسته سنگ‌های آذرین درونی هستند. سنگ‌های آذرین درونی از سرد شدن تدریجی ماگماهای حاصل از آتشفشان‌ها پدید می‌آیند. از آن‌جایی که این سنگ‌ها به‌تدریج خنک می‌شوند، دارای بافت دانه‌درشت یا دانه متوسط هستند. سنگ گرانیت به «سنگ خارا» نیز مشهور است. مقاومت و استحکام بالا از ویژگی‌های بارز سنگ‌های گرانیت است. این سنگ‌ها در مقایسه با سنگ‌های آهکی سخت‌تر بوده و همچنین بافت یکنواخت‌تری دارند. سنگ‌های گرانیت به‌علت وجود فشار و دمای بالا در هنگام تشکیل مقاومت بسیار مناسبی در برابر این موارد داشته و به‌راحتی دچار خط و خش نمی‌شوند.
سنگ گرانیت (Granite) یکی از اصلی‌ترین سنگ‌های تشکیل دهندۀ سطح زمین محسوب می‌شود. گرانیت از دانه‌های معدنی متوسط و نسبتاً بزرگی تشکیل شده است که استحکام بسیار بالایی دارد. عناصر اصلی تشکیل دهندۀ سنگ گرانیت، کوارتز و فلدسفات می‌باشد که باعث ایجاد رنگ‌های روشن در سطح سنگ می‌گردد. از عناصر دیگری که در ساختار سنگ موجود بوده و سبب ایجاد رنگ‌های تیره و مشکی در سنگ می‌گردند، می توان بیوتیت و هورنبلند را نام برد. سنگ گرانیت بلک زبرا یکی از با کیفیت‌ترین گرانیت‌های جهان سنگ گرانیت مشکی می‌باشد و در صورت فرآوری صحیح که عمدتا به صورت اسلب انجام می‌پذیرد، زیبایی خیره کننده را از خود به جا می‌گذارد.
موارد استفاده از سنگ اسلب گرانیت مشکی زبرا
امروزه استفاده از سنگ‌های مشکی در طراحی داخلی ساختمان بسیار بیشتر از گذشته گردیده است. سنگ گرانیت بلک زبرا در موارد بسیار زیاد و مختلفی همچون کابینت، آسانسور، فضای پشت تلویزیون و لابی و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. کیفیت، زیبایی منحصربه‌فرد سنگ گرانیت بلک زبرا نسبت به رقبای داخلی و خارجی، سبب آن گردیده است تا در بسیاری از پروژه‌های مسکونی، اداری و تجاری و لوکس از این سنگ استفاده گردد. در متدهای جدید طراحی داخلی ساختمان، استفاده از ورق‌های بزرگ سنگ یا اسلب به جای سایزهای کوچک‌تر متداول می‌باشد. استفاده از اسلب سنگ گرانیت بلک زبرا و سایزهای بزرگ ۱۰۰*۱۰۰ و بیشتر، زیبایی و یک‌دستی بی‌نظیری را به فضا بخشیده و موجب چشم‌نوازتر شدن طراحی می‌شود. موارد دیگر مصرف سنگ اسلب گرانیت بلک زبرا عبارتند از :
⦁ فضای داخلی ساختمان
⦁ فضا و نمای خارجی ساختمان
⦁ سنگ‌فرش کف
⦁ مکان‌های عمومی و پر تردد
⦁ کارخانجات و مکان‌های بهداشتی و صنعتی
⦁ دیواره‌های داخلی و خارجی
⦁ دیواره‌ها و کف پارکینگ
⦁ پله و زیر پله
⦁ دیوارۀ پله و پاگردها
⦁ کابینت، کانترتاپ و جزیره آشپزخانه
⦁ سرویس‌های بهداشتی و حمام

موارد استفاده سنگ اسلب روز به روز بیشتر شده و از ورق‌های بزرگ سنگ در ابعاد ماکزیمم بیشتر استفاده می‌شود. فرآوری سنگ به صورت اسلب با روش‌های قدیمی به صورت قله‌بری متفاوت بوده و به جای دستگاه تک یا سی تیغ از اره برای سنگ‌های نرم از جمله مرمریت‌ها و از مولتی وایر برای سنگ‌های سخت از جمله سنگ‌های گرانیت استفاده می‌شود. در روش قله‌بری تیغ برش به صورت دوار عملیات برش‌کاری بر روی سنگ انجام می‌شود اما در روش اسلب به صورت رفت و برگشتی سنگ ورقه ورقه می‌گردد.
عوامل موثر بر قیمت سنگ گرانیت مشکی زبرا
⦁ اندازه و قواره کوپ خام سنگ
⦁ نوع و ماهیت سنگ
⦁ هزینه‌های استخراج و خرید کوپ خام
⦁ نوع برش و فرآوری
⦁ سورت یا درجه‌بندی سنگ
⦁ پاک بودن و حداقل بودن میزان رگه‌های موجود در سطح سنگ
⦁ هزینه‌های حمل و نقل

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها