رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 503238

زمان بازگشایی مدارس تغییر کرد؟

ساعت 24 -وزیر آموزش و پرورش گفت: موضوع پروژه مهر را مدیران‌کل با جدیت و حساسیت دنبال کنند تا بازگشایی خوبی را در سال تحصیلی جدید شاهد باشیم؛ البته منظور ما لزوما بازگشایی همراه با حضور دانش‌آموزان نیست زیرا تصمیم در این خصوص به ستاد ملی مدیریت کرونا مربوط می‌شود.

style="text-align:justify">محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی مشترک مدیران کل آموزش و پرورش و معاونین آموزش متوسطه استان‌ها که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری این جلسات تشریفاتی نیست، بلکه موضوعات این جلسات بسیار جدی است که استمرار پیدا خواهد کرد لذا اهداف مشترکی داریم که باید در مورد آن باهم صحبت کنیم.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن، افزود: از نظر دینی مأموریت اصلی ما عمل خوب انجام دادن است، لذا بر اساس کلام الله مجید، فلسفه خلقت عرصه‌ای برای هنرنمایی انسان است و فلسفه مرگ و زندگی نیز عمل خوب و بد افراد است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در بحث بهره‌وری، تشخیص درست و درست عمل کردن، بسیار مهم است لذا در ارائه گزارش‌ها نباید بیش و پیش از آنچه در خصوص درست عمل کردن حرف بزنیم در مورد عملکرد خود سخن بگوییم.

وی ادامه داد: در پایان دوره تحصیلی، مدرکی که به دانش‌آموز می‌دهیم باید معرف ویژگی‌های او باشد و نشانه مهارت‌های مختلف او باشد نه اینکه تنها مجوز ورودش به مراکز آموزش عالی باشد.

حاجی میرزایی بر تبیین درست از مأموریت‌ها تأکید و عنوان کرد: چه بسیار مجموعه‌هایی که فعالیت‌های بسیاری انجام می‌دهند اما ارتباطی به مأموریت آنها ندارد و فلسفه انجامش، صرفا سابقه فعالیت‌ها در گذشته عنوان می‌شود.

وی اضافه کرد: هر مجموعه‌ای باید ابتدا، مقصد و هدف نهایی خود را مشخص کند تا در آن مسیر قدم بردارد زیرا مجموعه‌ای که اهداف خود را تعیین نکند، تلاش‌هایش بیهوده خواهد بود و پیشرفتی در آن مجموعه حاصل نخواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: یکی از شاخص‌هایی که تعیین می‌کند عمل ما درست است یا خیر، پایبندی به ارزش‌هایی است که برای آن تلاش می‌کنیم؛ لذا تعیین ارزش‌ها برای هر دستگاهی، امری ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: همه مفاهیم صرفه‌جویی و کنترل کیفیت، یعنی انجام امور با دقت بیشتر، منابع کمتر و با کیفیت بیشتر کار خود را انجام دهیم یکی از موارد مهم در اجرای درست برنامه‌ها، ارزشیابی از فعالیت هاست تا نقاط ضعف و قوت را مشخص کنیم و این موضوعات را سرلوحه برنامه‌های بعدی خود قرار دهیم.

حاجی‌میرزایی گفت: مجموعه‌ای که نتواند بازخورد کارهایش را ارزیابی کند، پیشرفت نمی‌کند؛ ارزشیابی درست آن است که به ما کمک می کند و منجر به اصلاح و پیشرفت امور می شود.

وی ادامه داد: ایجاد رشته‌های مبتنی بر بوم می تواند راهگشا باشد، ما مسؤول تصمیم‌گیری هستیم نه مسؤول تصمیم‌سازی، لذا باید روی مسائل محدودی تمرکز کنیم و با جدیت و حفظ اولویت، آنها را انجام دهیم.

وی با اشاره به پروژه مهر گفت: موضوع پروژه مهر را مدیران‌کل با جدیت و حساسیت دنبال کنند تا بازگشایی خوبی را در سال تحصیلی جدید شاهد باشیم البته منظور ما لزوما، بازگشایی همراه با حضور دانش‌آموزان نیست زیرا تصمیم در این خصوص به ستاد ملی مدیریت کرونا مربوط می شود اما در هر حال تلاش خواهیم کرد تا پروژه مهر خوبی را رقم بزنیم.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها