رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 437676

حجم کتب درسی، سنگین نیست

ساعت24 -رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کشور واقعا حجم کتب درسی ما سنگین نیست و انتقاداتی که مطرح می‌شود غالباً کلی‌گویی است گفت: از معلم‌ها، خانواده ها و دانش آموزان می‌خواهیم برای ما نامه بنویسند و عنوان کنند که به عنوان مثال حجم یک درس در فلان کتاب زیاد است و می‌تواند کمتر هم بشود یا برعکس.

کتاب درسی
div>

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کشور واقعا حجم کتب درسی ما سنگین نیست و انتقاداتی که مطرح می‌شود غالباً کلی‌گویی است گفت: از معلم‌ها، خانواده ها و دانش آموزان می‌خواهیم برای ما نامه بنویسند و عنوان کنند که به عنوان مثال حجم یک درس در فلان کتاب زیاد است و می‌تواند کمتر هم بشود یا برعکس.

به گزارش «تابناک»، حجت‌الاسلام علی ذوعلم در گفت‌وگو با ایسنا، درباره حجم فیزیکی و محتوایی سنگین کتب درسی دانش آموزان که انتقادهای بسیاری پیرامون آن مطرح است اظهار کرد: واقعا حجم کتاب های درسی ما سنگین نیست و این مطالبی که گفته می‌شود غالباً کلی‌گویی است؛ باید توضیح بدهند که کدام کتاب در کدام پایه و در کدام بخش حجم زیادی دارد و علت آن چیست.

وی افزود: این موضوع نیاز به مطالعه دقیق و موردی دارد و نمی‌توان یک سویه درباره آن قضاوت کرد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به جلسه‌ای با مدیران گروه های آموزشی شهر تهران در سال گذشته اظهار کرد: برخی مدیران گروه ها معتقد بودند که دروسی باید بیشتر برای دانش آموزان توضیح داده می شد تا میزان یادگیری دانش آموزان افزایش یابد. این گفته به معنای آن است که باید حجم برخی کتب زیادتر هم بشود؛ البته بنده قضاوتی در این باره نمی کنم.

ذوعلم ادامه داد: ما با خیل عظیمی از اظهارنظرها روبه‌رو هستیم. در جلسه‌ای با اساتید دانشگاه فرهنگیان اظهار نظرهای متفاوتی مطرح شد که لزوماً همه آنها صحیح نیست.

وی با تاکید بر این که البته از همه پیشنهادها استقبال می‌کنیم گفت: از معلم‌ها، خانواده ها و دانش آموزان می‌خواهیم برای ما نامه بنویسند و عنوان کنند که به عنوان مثال حجم یک درس در فلان کتاب زیاد است و می‌تواند کمتر هم بشود یا برعکس. البته لزوماً حجم فیزیکی مد نظر ما نیست، بلکه مفاهیم و محتوا نیز مطرح است. ممکن است 20 مفهوم در یک کتاب کم حجم آمده باشد که زیاد است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی افزود: از پیشنهادها و نقدهای وارد بر برنامه درسی، مجلات رشد، انتشارات مدرسه و سایت رشد استقبال می‌کنیم. کارشناسان سازمان نیز با سعه صدر و حوصله این انتقادها را به درستی شنیده و آن را بررسی می‌کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها