رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 523444

پوتین: ارمنستان ناگزیر به تصمیمات دردناک درباره قره‌باغ شد

ساعت24-رئیس‌جمهوری روسیه از امضای توافقنامه آتش‌بس در منطقه قره‌باغ توسط نیکول پاشینیان تقدیر کرد و گفت، هیچ جایگزینی برای این گام نبود.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه امروز در نشست مجازی سازمان همکاری امنیت جمعی با اشاره به این‌که ارمنستان اخیرا از مرحله بسیار سختی در تاریخ خود عبور کرد، تصریح کرد، رهبری ارمنستان و نخست‌وزیر آن تصمیمات سختی را گرفتند. اما برای ملت ضروری بود. مسلما این تصمیمات دردناک بودند و من بار دیگر تاکید می‌کنم این تصمیمات ضروری بوده و شجاعت بزرگ فردی نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان را می‌طلبید.

رئیس‌جمهوری روسیه اشاره کرد، رهبران معاهده صلح امنیت جمعی میزان مسؤولیتی که پاشینیان در خصوص امضای توافقنامه آتش‌بس بر عهده دارد را درک می‌کنند.

او اضافه کرد: پاشینیان این مسؤولیت را به دوش گرفته و ماموریت ما حمایت از او و تیمش در حال حاضر است تا زمینه مسالمت‌آمیز فراهم شده و اجرای تصمیمات گرفته شده تضمین شود و به مردمی که از شرایط سخت زندگی رنج می‌برند، کمک شود.

پوتین به رهبران سازمان همکاری امنیت جمعی لزوم ارائه کمک‌های جمعی به ساکنان مناطق متضرر شده در جریان دور اخیر درگیری‌ها در قره‌باغ را تاکید کرد؛ کمک‌هایی که به حل مشکلات انسانی مربوط به بازگشت آوارگان و بازسازی زیرساخت‌های ویران شده و حمایت از میراث تاریخی، دینی و فرهنگی در منطقه کمک خواهند کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها