رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 535518

در پایان رقابت‌های لیگ برتر تکواندو

شهرداری ورامین قهرمان شد

ساعت 24-دیدارهای مرحله نهایی نوزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر تکواندو «جام خلیج‌فارس» یادواره سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی روز شنبه ۲ اسفندماه با حضور ۴ تیم راه یافته به این مرحله در فدراسیون تکواندو برگزار شد.

رقابت‌های مرحله نخست با حضور 9 تیم پیگیری شده بود و درنهایت تیم‌های شهرداری ورامین و صنعت مس کرمان از گروه الف و تیم‌های لوازم خانگی کن و فرمانیه از گروه ب به مرحله نهایی راه پیدا کردند که طبق اعلام قبلی سازمان لیگ تیم اول گروه الف با تیم دوم گروه ب مبارزه کرد و تیم اول گروه ب نیز با تیم دوم گروه الف دیدار کردند. صبح شنبه دو تیم شهرداری ورامین و فرمانیه اولین رقابت نیمه‌نهایی را برگزار کردند. در این دیدار تیم شهرداری ورامین موفق شد با نتیجه نزدیک ۵ بر ۳ از سد حریفش عبور کند. در دیدار هفتم برد حسین لطیفی از شهرداری در وزن منهای ۵۴ کیلوگرم مقابل ایمان کاظمی با نتیجه ۲۱ بر ۱۸ باعث شد تمام امیدهای تیم فرمانیه از بین برود. در وزن هشتم نیز نماینده شهرداری ورامین حاضر نشد تا با برد نماینده حریف نتیجه نهایی بازی ۵ بر ۳ ثبت شود. در دومین دیدار نیمه‌نهایی تیم صنعت مس کرمان مقابل لوازم خانگی کن قرار گرفت. در این مسابقه تیم لوازم خانگی در یک بازی نسبتا یک‌طرفه توانست با حساب ۶ بر ۲ رقیب خودش را شکست دهد. به این ترتیب تیم‌های شهرداری ورامین و لوازم خانگی کن به فینال لیگ برتر تکواندو راه پیدا کردند و دو تیم بازنده مرحله نیمه‌نهایی به ‌طور مشترک جایگاه سوم لیگ را به دست آوردند.
فینال لیگ برتر تکواندو عصر شنبه برگزار شد. در این دیدار و در نخستین مبارزه در وزن ۶۳- کیلوگرم محمدحسن پلنگ‌افکن از شهرداری ورامین موفق شد ۱۲ بر ۶ عرفان مرادی از لوازم خانگی کن را شکست دهد. همچنین شهاب روزبهانی در ۸۷- علی توکلی در ۵۴- حمیدرضا صدری در ۵۸- و سروش احمدی در ۶۸- از شهرداری ورامین موفق به شکست رقبای خود شدند. ضمن اینکه در ۸۷‌+ سعید رجبی به دلیل حاضر نشدن حریفش برنده اعلام شد. در سمت مقابل تنها مهران برخورداری بود که موفق شد ۲۳ بر ۳ حریفش را شکست دهد. همچنین امیرمحمد بخشی از لوازم خانگی کن در ۷۴- کیلوگرم به دلیل غیبت حریفش دومین برد تیمش را به ثبت رساند. ورزشکاری که در این وزن غیبت کرد، میرهاشم حسینی چهره المپیکی تکواندوی کشورمان بود که بعد از مسجل شدن برد تیمش تصمیم گرفت مبارزه نکند تا مبادا با مشکل مصدومیت احتمالی مواجه شود. مخصوصا اینکه همین روز گذشته مشخص شد دیگر چهره المپیکی کشورمان یعنی آرمین هادی‌پور با پارگی ACL مواجه شده و ممکن است رقابت‌های المپیک را از دست بدهد. در نهایت با توجه به نتایج به دست آمده تیم شهرداری ورامین با برد ۶ بر ۲ در فینال، فاتح نوزدهمین دوره لیگ برتر تکواندو شد. این هفتمین قهرمانی ورامینی‌ها به حساب می‌آید.
در پایان رقابت‌ها با اعلام سازمان لیگ بهترین سرمربی لیگ پیام خانلرخانی از تیم شهرداری ورامین معرفی شد. عنوان فنی‌ترین بازیکن به مهران برخورداری از لوازم خانگی کن رسید. بهترین داور لیگ عبدالمحمد بسحاق از استان البرز لقب گرفت و جایزه بهترین سرپرست نیز نصیب سیدحسن میر از تیم شهرداری ورامین شد. درنهایت کاپ اخلاق لیگ هم به تیم دانشگاه آزاد اسلامی اهدا گردید.
رییس فدراسیون تکواندو به همراه رییس فدراسیون تکواندوی بلغارستان و اعضای کادر فنی تیم ملی ایران نیز با حضور در سالن نظاره‌گر این رقابت‌ها بودند. در کنار رقابت‌های نیمه‌نهایی و فینال یک دیدار تدارکاتی نیز میان تیم‌های ملی بلغارستان و لوازم خانگی کن برگزار شد که تیم ایرانی موفق شد در این رقابت که در ۵ وزن برگزار شد با حساب 3 بر 2 به برتری دست پیدا کند. یکی از حاشیه‌های دیدارهای مرحله نهایی حضور هادی ساعی مدیر فنی تیم فرمانیه در سالن مسابقات با وجود محرومیت یک ساله بود. ساعی چندی پیش به دلیل سیلی زدن به دبیر سازمان لیگ تکواندو با حکم کنیه انضباطی یک سال از حضور در رقابت‌های لیگ تکواندو محروم شد. با این حال نیری دبیر فدراسیون تکواندو گفت: «ساعی به حکم صادر شده اعتراض کرده و تا زمان رسیدگی اجازه حضور در رقابت‌ها را دارد.»
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها