رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 355571

درختان عجیبی که از ترس مرگ به همه تعظیم می کنند+عکس

ساعت 24-گاهی در طبیعت به جاذبه های عجیبی بر می خوریم که انسان هیچ نقشی در پیدایش آن ها نداشته و تنها پدیده های طبیعی باعث ایجاد شان شده است. نمونه ای از این شگفتی های طبیعی در نقطه ای دورافتاده در نیوزلند جای دارد که به درختان عجیب و غریبش معروف شده است. درختانی که در این نقطه هستند هیچ کدام به سمت بالا رشد نمی کنند و جهت رشد آن ها به سمت افقی است به طوری که انگار در حال تعظیم کردن اند.

درخت‌
div itemprop="text">
درختان نیوزلنددرختان نیوزلند

در جنوبی ترین قسمت جزیره ی نیوزلند نقطه ای به اسم اسلوپ پونت (Slope Point) هست، ناحیه ای که به طور مداوم در معرض بادهای سرد و شدید جنوب غربی که از سمت قطب جنوب می وزند قرار دارد. بادهای این ناحیه آنقدر شدید و بی امان است که حتی زور درختان هم به آن ها نمی رسد! تمام درختانی که در این ناحیه هستند خم می شوند و برای همیشه در مسیر جهت باد به صورت خم شده می مانند. این ناحیه بیشتر از همه برای چرای حیوانات مورد استفاده قرار می گیرد و به غیر از تعدادی گوسفند هیچ حیوان یا انسانی در آن زندگی نمی کند.

جاذبه ای نیوزلند

گاهی در زیر این درختان تعدادی کلبه ی مخروب به چشم می خورد که حتی آن ها هم متروکه اند و کسی در آن ها زندگی نمی کند. در این نقطه تا چشم کار می کند دشت های پهناور و صخره های ناهموار می بینید که در کناره های آب قرار دارند و اگر به روی این صخره ها بروید چشم اندازهای تماشایی از جزیره و درختانش را می بینید. در اینجا یک تابلو هست که فاصله ی این نقطه تا استوا و قطب جنوب را نشان می دهد: با اطلاعاتی که بر روی این تابلو نوشته شده این نقطه در ۴۸۰۰ کیلومتری قطب جنوب و ۵۱۰۰ کیلومتری استوا قرار دارد و برای همین پیوسته در معرض آب و هوای غیر قابل تصوری است.

درختان عجیب نیوزلند

هیچ جاده یا مسیری به سمت این نقطه از جزیره وجود ندارد و از آن جایی که کسی در آن زندگی نمی کند دسترسی به آن کمی سخت است و فقط با پای پیاده انجام می شود. در نیوزلند مکانی عجیب و غریب هست که انگار از کتاب های خیالی و افسانه ای گرفته شده است، منطقه ای در جنوبی ترین نقطه ی جزیره که کاملا خالی از سکنه است و تنها جاندارانی که با آن ها روبرو می شوید گوسفندان هستند! با اینکه به نظر می آید که اولین کشاورزانی که این گوسفندان را به این ناحیه آوردند از زندگی در اینجا دل کنده اند اما انگار این گوسفندان از وزش پی در پی بادهای سهمگین عین خیالشان هم نیست! چون به راحتی در زیر این درختان خمیده پناه می گیرند. از آن جایی که این درختان همیشه در معرض بادهای شدید بوده اند به زاویه ای در جهت شمال خم شده اند و انگار درختان یاد گرفته اند که برای اینکه نشکنند باید خم شوند!

سفر به نیوزلند

وزش بادهای بی امان و شدید درختان را وادار کرده تا به شکل جدیدی در بیایند، درختانی که اگر گله دارها نبودند هیچ وقت در نقطه ای با این آب و هوا رشد نمی کردند. در واقع کشاورزان برای اینکه گوسفندان را در مقابل بادهای شدید در زیر این درختان پناه دهند این درختان را در اینجا کاشتند و درختان هم برای اینکه خود را با این شرایط عجیب آب و هوایی وفق دهند خمیده شدند تا نشکنند!

چرخه ی جریان هوا که بر فراز اقیانوس جنوبی حرکت می کند ۳۲۰۰ کیلومتر را بدون هیچ مانعی طی می کند و باعث بادهای هولناکی در این ناحیه می شود. در واقع آب و هوای سردی که بی وقفه بر فراز اقیانوس قطب جنوب حرکت می کند به بادها قدرتی بی نهایت می دهند. اما حتی در یک همچین آب و هوای منحصربفرد و سختی هم زیبایی خارق العاده ای پیدا می شود.

درختان عجیب

با اینکه تکنولوژی های جدید روز به روز خارق العاده تر و مفیدتر می شوند اما هنوز هم می توان در میان طبیعت جاذبه هایی را پیدا کرد که شگفت آور و حیرت انگیزند. یکی از آن مکان ها ناحیه ای به اسم اسلوپ پونت در نیوزلند است. رشد این درخت ها به جای اینکه به سمت بالا باشد به کناره هاست! این نقطه جایی عالی برای گشت و گذار است؛ مراتع سرسبز و صخره های سنگی لب آب طبیعتی بی بدیل را برای این نقطه ی دورافتاده رقم زده اند. در یک روز آفتابی پرتوهای خورشید بر روی پستی و بلندی های دشت ها می تابد و ظاهری سورئال و جادویی به آن ها می دهد.

نیوزیلند، یکی از کشورهای منحصربفرد است که سفر به آن و تماشای جاذبه هایش آرزوی خیلی هاست. در این کشور تا چشم کار می کند جاذبه هایی نفس گیر و دیدنی می بینید اما اگر به دنبال چشم اندازی خاص هستید که نمونه ی آن در جای دیگری نباشد به سراغ درختان منطقه اسلوپ پوینت بروید، درختانی کج و خمیده که انگار در حال تعظیم اند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها