رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 396704

برای "تعاون" چه کردیم؟

ساعت24-از نگاه یک کارشناس حوزه کار، رشد و توسعه تعاونی‌ها و رسیدن بخش تعاون به جایگاه واقعی نیازمند تدوین دو برنامه پنج ساله است که در دو سال باقی مانده از عمر دولت دوازدهم محقق نخواهد شد.

علی اکبر سیارمه با اشاره به برنامه‌های وزیر پیشنهادی تعاون، کارو رفاه اجتماعی در بخش تعاون، گفت: بحث تعاون، بحث دیروز و امروز نیست و از زمانی که تعاون به شکل یک سازمان اداره می‌شد و بعدها مقرر شد تا ساختار اداری آن ارتقا یابد و تبدیل به وزارتخانه شود، با فراز و نشیبهای بسیاری مواجه بوده است.

وی ادامه داد: با وجود آن که سه وزارتخانه تعاون، کار و امور اجتماعی و رفاه با یکدیگر ادغام شده اما تجربه این سالها نشان می‌دهد که ادغام نه تنها بخش تعاون را به پیش نبرد بلکه در بسیاری از برنامه‌ها با کندی مواجه کرد.

این کارشناس حوزه کار تاکید کرد: در حال حاضر بسیاری از کارشناسنان و اقتصاددانان از جمله دست اندرکاران و متولیان این وزارتخانه اذعان دارند که تعاون مظلوم واقع شده و بیشتر ساختار و کارکردهای وزارتخانه در سالهای اخیر به دلیل اهمیت یافتن بحث اشتغال، بنگاه‌های تولیدی، کارخانه‌ها و امنیت شغلی نیروهای کار در جهت امور مربوط به حل مشکلات حوزه کار و رفاه بوده است.

او با طرح این پرسش که در طول پنچ سال دولت تدبیر و امید چرا اهداف بخش تعاون محقق نشد؟ گفت: وقتی آقای ربیعی که از جنس کارگری بود نتوانست اهداف و برنامه‌های اشتغال و حوزه روابط کار را عملیاتی کند چه انتظاری از افراد دیگر داریم که در بخش تعاون انقلاب بزرگی ایجاد کنند؟ در پنج سال گذشته برای تعاون چه کردیم؟ مگر این اهتمام برای تقویت جایگاه تعاون و ایجاد اشتغال از طریق تعاونی‌ها وجود نداشت؟

به اعتقاد سیارمه، دستیابی به رشد و توسعه بخش تعاون و ارتقای جایگاه تعاونی‌ها در اقتصاد نیازمند تدوین دو برنامه پنچ ساله است و تعاون دو سال باقی مانده از عمر دولت دوازدهم به شکوفایی مورد نظر نخواهد رسید.

به گزارش ایسنا، وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تاکید کرده که الزامات مورد نیاز برای توسعه بخش تعاون را در برنامه کاری دوران وزارت خود قرار خواهد داد. ایجاد اشتغال از طریق تعاون، تقویت جایگاه تعاونی‌ها و کاهش سهم دولت در اقتصاد از طریق واگذاری تصدی‌گری‌ها به بخش تعاونی از جمله برنامه‌های وزیر پیشنهادی تعاون است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها