رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 541122

تنیس میامی با قهرمانی هورکاچ و بارتی به اتمام رسید

رفیق‌کشی در فینال

ساعت 24-هوبرت هورکاچ روز یکشنبه پس از شکست دادن یانیک سینر ۱۹ ساله با نتایج ۷ بر ۶ و ۶ بر ۴ در مسابقات اوپن میامی نخستین قهرمان لهستانی یک تورنمنت مستر ۱۰۰۰ امتیازی تنیس لقب گرفت.

این بازیکن ۲۴ ساله در زمان حدود یک ساعت و ۴۵ دقیقه توانست این عنوان که بزرگ‌ترین موفقیت او در زندگی‌ حرفه‌ای‌اش به حساب می‌آید را کسب کند. او در سال ۲۰۲۱ توانسته رکورد ۱۰ پیروزی پیاپی را به ثبت برساند.
این تنیسور در مصاحبه خود بعد از این قهرمانی گفت: «سال گذشته من تقریبا نیمی از سال را در اینجا گذراندم. من در گرم‌ترین هوا در بهار و تابستان در اینجا تمرین کردم، بنابراین فکر می‌کنم این امر کمک زیادی به من کرد تا اکنون در فلوریدا راحت بازی کنم، به خصوص در این شرایط بسیار دشوار در اینجا. اینجا باد گاهی از این طرف می‌وزید و گاهی از آن طرف. بنابراین شرایط پیچیده بود.»
حریف تنیسور لهستانی در این دیدار شریک او در مسابقات تنیس دو نفره بود. سینر به عنوان بخت ۲۱ قهرمانی وارد مسابقات شده بود و تلاش داشت با 19 سال و ۷ ماه سن جوان‌ترین قهرمان تاریخ رقابت‌های تنیس میامی باشد. این زوج در این فصل دو بار در مسابقات دوبل شرکت کرده بودند، از جمله در یک‌چهارم نهایی مسابقات تنیس آزاد دوبی، اما روز یکشنبه برای نخستین‌بار هورکاچ و سینر رو در روی یکدیگر قرار گرفتند.
سینر پس از شکست: «هوبی! بابت این یک هفته و نیم به تو تبریک می‌گویم. من فکر می‌کنم که تو نشان دادی چه استعدادی داری. من به شخصیتی که تو داری افتخار می‌کنم. باید بگویم تو بهترین دوست من در تور تنیس هستی. شاید ما باید بیشتر از این به صورت دو نفره کنار هم بازی کنیم.»
در بازی فینال آنچه تفاوت را رقم زد تجربه بازیکن لهستانی بود. جایی که بخت بیست‌وششم قهرمانی مسابقات در هر ست تلاش می‌کرد آرامش خود را حفظ کند. هورکاچ با برتری 3 بر صفر در آغاز ست کار را شروع کرد و از خطاهای پرتعداد سینر نهایت استفاده را برد. سینر برای بازی کردن در این فینال نیاز به تجربه بیشتری داشت اما با این حال او با کامبک در بازی مقابل حریف و نزدیک کردن امتیازات نشان داد از سطح بالایی برخوردار است.
در ادامه مسابقات هورکاچ حریف را تحت فشار نگه داشت. در طول مسابقه او ۱۱بار موقعیت بریک ایجاد کرد و در هفت‌بار موفق ظاهر شد. یکی از این بریک‌ها در نتیجه ۶ بر ۵ رقم خورد. در اینجا بود که سینر توانست گیم سرو خودش را به دست آورد و بازی ۶ - ۶ مساوی شود و به تای بریک برود. روند بازی ثابت کرد که این یک بازی حساس برای سینر بود. کسی که ۳۹ خطا در طول مسابقه به ثبت رساند و ۲۸ تای آن در گیم نخست رقم خورد. تنیسور ایتالیایی پس از باخت در ست نخست از لحاظ روانی به ‌هم ریخت و در آغاز ست دوم ۴ بر صفر عقب افتاد و عملا کارش تمام شد.
اگرچه سینر توانست نتیجه را به ۴ بر ۳ برگرداند اما دیگر نتوانست در برابر سرویس‌های بزرگ حریفش مقاومت کند و نتیجه از دست رفت. هورکاچ در مورد اواخر بازی گفت: «توپ‌ها وقتی که من سرویس می‌زدم آهسته بودند. واضح است که این یک نکته مهم است. شما می‌خواهید چند امتیاز آسان به دست آورید و در حالی که حریف‌تان بازیکنی است که خیلی خوب کامبک می‌زند. این یک بازی سخت بود.»
هورکاچ بعد از این برد برای نخستین‌بار به جمع ۲۰ تنیسور برتر دنیا راه پیدا کرد. او در جدیدترین رده‌بندی تنیسورهای حرفه‌ای از رتبه 37 به ۱۶ رسید. او در راه رسیدن به فینال توانست بزرگانی همچون میلوش رائونیک، استفانوس سیتسیپاس و آندری روبلو را از پیش رو بردارد. سنیر نیز در نیمه‌نهایی بائوتیستای اسپانیایی را مغلوب کرد. کسی که در مرحله قبلش دنیل مدودف بخت نخست قهرمانی را کنار زده بود.
یک روز قبل از فینال بخش مردان، در فینال بخش زنان اشلی بارتی نفر نخست رده‌بندی تنیس زنان جهان توانست پیانکا آندرسکو را که در ست دوم به دلیل مصدومیت شانه مجبور به ترک زمین شد شکست دهد و از عنوان قهرمانی خود در رقابت‌های تنیس میامی دفاع کند. البته خود بارتی نیز از ناحیه شکم دچار مصدومیت بود و با این حال توانست مسابقه را به اتمام برساند. در سمت مقابل قهرمان 20 ساله کانادایی که سال ۲۰۱۹ قهرمان رقابت‌های گرانداسلم یو اس اوپن شده بود نتوانست مصدومیت مچ پایش را تاب بیاورد و شکست را پذیرفت.
این دومین قهرمانی تور WTA برای بارتی در سال ۲۰۲۱ بود و دهمین عنوان قهرمانی دوران حرفه‌ای او به حساب می‌آید. این تنیسور استرالیایی بعد از بازی اعتراف کرد که این پیروزی هم تلخ بود و هم شیرین. او در کنفرانس خبری پس از فینال گفت: «این هرگز راهی نیست که شما بخواهید از طریق آن یک مسابقه و مخصوصا فینال را به پایان برسانید. من واقعا احساس بیانکا را درک می‌کنم. من فکر می‌کنم او در گذشته زخم‌های خیلی جدی متحمل شده بود. من فقط امیدوارم که از این به بعد سالم باشد و ما می‌توانیم برای چیزهای زیادی بجنگیم.» بارتی در ادامه در مورد قهرمانی مجددش در میامی گفت: «اینکه بتوانم قهرمان شوم یک جایزه نصیب من می‌کند و اینکه توانستم برای نخستین‌بار از عنوان قهرمانی‌ام دفاع کنم اتفاق بسیار ویژه‌ای برای من است.»
در سمت مقابل تنیسور کانادایی که با وجود مشکل مچ پا سعی می‌کرد مثبت باقی بماند، گفت: «من واقعا در مسابقات به سختی جنگیدم. بدن من تا به امروز خوب بود. من فکر می‌کنم این مثل یک تصادف عجیب بود. این رقابت یکی از نخستین تورنمنت‌های من بعد از مدت‌ها بود و تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که سپاسگزارم.»
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها