رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 183351

راههای پیشگیری از نارسایی کلیه

ساعت 24-استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از ورود درمان‌های نوین بیماری های کلیوی ناشی از دیابت خبر داد.

نارسایی کلیه
حسن ارگانی متخصص کلیه و استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: به طور کلی 50 درصد بیماران دیابتی تیپ یک، 20 درصد بیماران دیابتی تیپ دو و برخی از بیماران مبتلا به فشار خون، دچار نارسایی کلیوی می شوند.

وی اظهار کرد: تنظیم فشار خون، رژیم غذایی مناسب، فعالیت بدنی کافی، پرهیز از مصرف سیگار، درمان کلاسیک بیماری های کلیه ناشی از دیابت به شمار می رود.

ارگانی از ورود درمان‌های جدید این عرصه خبر داد و افزود: درمان‌های نوین کنترل دیابت به صورت خوراکی و تزریقی با هدفی دوگانه مبنی بر کنترل قند خون و پیشگیری از پیشرفت بیماری های کلیه به وجود آمده اند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه با اشاره به ورود داروهای خوراکی برای درمان این بیماران که علاوه بر جلوگیری از ساخته شدن قند در بدن موجب دفع قند از دستگاه ادرار نیز می شوند؛ بیان داشت: درمانهای نوین این حوزه نقش به سزایی در تاخیر بروز بیماری های کلیه دارد.

وی گفت: داروهای مهار کننده این بیماری موجب کند شدن سیر صعودی نارسایی کلیه ناشی از دیابت می شوند.

ارگانی با اشاره به همراهی درمان‌های کلاسیک و نوین برای اثرگذاری بیشتر، یادآور شد: وجود پروتئین در ادرار بیمار دیابتی زنگ خطر جدی برای ابتلا به بیماری های کلیوی ناشی از دیابت بوده که در این‌صورت باید علاوه بر تکرار آزمایشات خون و ادرار هر سه تا شش ماه و بررسی فشارخون، بیمار به طور مرتب نیز تحت نظر پزشک باشد.

باشگاه خبرنگاران

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها