رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 535368

حذف معروف از المپیک؟ کذب است

ساعت 24- سعید معروف در المپیک توکیو حضور خواهد داشت.

کرونا بیشتر از هر کسی یقه سعید معروف پارسور و کاپیتان تیم ملی والیبال ایران را گرفته است. او که این فصل با تیم بایک موتورز چین قرارداد بسته ، اما با تعویق لیگ والیبال به دلیل شیوع کرونا هنوز مسابقه ای نداده است. اتفاقی که خیلی ها معتقدند او به دلیل عدم آمادگی شاید در لیست ولادیمیر آلکنو سرمربی سختگیر روسی تیم ملی برای المپیک قرار نگیرد و جواد کریمی پاسور ایران در میدان بزرگ توکیو باشد. آنها در حالی این گمانه زنی را می کنند که اکثر قریب به اتفاق مربیان سرشناس والیبال دنیا از بازی سعید معروف لذت می برند و حتی گاهی حسرت نداشتن او را در تیمشان می خورند.پاسوری که مغز متفکر است و منحصر به فرد. البته سرمربی روسی تیم ملی والیبال که بازیکنان ملی پوش در قهرمانی جهان 2014 ،لیگ ملتها و قهرمانی جهان 2018 را آنالیز کرده و ضعف و قوتهای آنها را ریز به ریز می داند ، از همان اول پیگیر همه بازیکنان ملی پوش بود تا بازی آنها را هم در شرایط خاص امسال زیر نظر بگیرد.

آلکنو به سعید خیلی اعتقاد دارد
امیر خوش خبر سرپرست تیم ملی والیبال ایران اما کنار گذاشتن سعید معروف را تکذیب می کند.او می گوید:«اصلا چنین چیزی نیست . اتفاقا آلکنو به شدت پیگیر بازیکنان است که کجا بازی می کنند، به ویژه سعید معروف که مغز متفکر تیم ایران است. او تاکید دارد که سعید نیاز شدیدی به بازی دارد تا اماده شود . از طرف دیگر او خیلی به سعید اعتقاد دارد و همین طور ارتباط خوبی هم با او دارد.فکر نمی کنم وضعیت سعید چالش برانگیز باشد.»

آلکنو فرصت تغییر سیستم ندارد
فدراسیون حضور در چهار تیم اول المپیک توکیو را تعیین کرده است و به همین دلیل با آلکنوی با تجربه به توافق رسید تا تیم ملی را به هدف برساند. اما کرونا ، شرایط را سخت کرده ، تا حدی که سرمربی هم بخواهد فرصتی برای تغییر روش کار تیمش تا المپیک توکیو ندارد. سرپرست تیم ملی این مساله را تایید می کند:« آلکنو فرصت این کار را ندارد ، چرا که آن قدر زمان کم هست که او باید تیم را برای لیگ ملتها و آلمپیک آماده کند . بنابراین نمی تواند در این مدت سیستم، تکنیک و تاکتیک تیم را تغییر دهد. او آمده تا با کار روی تیم مسیر را ادامه بدهد و نتیجه بگیرد.»

تغییر سعید زمان بر است
خوش خبر معتقد است تغییر پاسور تیم زمان طولانی لازم دارد:« تغییر سعید معروف زمان طولانی نیاز دارد . چرا که سیستم تیم روی سعید و پاس هایش می چرخد و اگر قرار به تغییر او باشد شک نکنید تیم افت می کند. بنابراین برای تغییر سیستم و پاسور تیم باید زمان کافی داشته باشد و در این وضعیت اصلا نه منطقی است و نه عقلانی . حتی در رفتار و صحبت های آلکنو هم چنین چیزی دیده نمی شود. حتی من هم که مرتب با توتولو دستیار ایتالیایی آلکنو در تماس هستم هم چیزی از او در این باره نشنیده ام.»

لیگ ملتها ؛ دغدغه آلکنو
ولادیمیر آلکنو حالا دغدغه لیگ ملتها را دارد، بعداز اعلام fivb برای برگزاری بازیها به صورت متمرکز . چرا که معتقد است لیگ ملتها با فرمول قبلی به صورت متمرکز خیلی فرسایشی است. سرپرست تیم ملی در این باره می گوید:« آخرین صحبت آلکنو درباره موضع فدراسیون درقبال لیگ ملتها بود. مربیان تیم ها با هم در ارتباط هستند و او می گفت مربیان نگران هستند ،اگر قرار باشد لیگ ملتها متمرکز باشد و طبق فرمول قبلی که تیم ها در یک هتل به صورت قرنطینه ای رقابت کنند، کار برای بازیکنان سخت ، فرسایشی می شود و احتمال مصدومیت را زیاد می کند.البته من به او گفتم فدراسیون هم رای به بازیهای متمرکز داده اما به طور حتمfivb با این مسائل توجه دارد. بنابراین فعلا باید صبر کنیم تا چند روز اینده که ببینیم چه تصمیمی برای این رقابتها می گیرد.»

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها