رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 632974

پشت کردن رییس‌جمهور به وزیر کار

ساعت 24 - در حالی که چند ماه است وزارت کار بر روی طرح حواله دادن تعیین مزد کارگران به مجلس سخن می‌گوید و بارها از زبان معاون این وزارتخانه خوانده و شنیده ایم که طرح برای ارسال به مجلس آماده شده است اما رییس دولت سیزدهم به وزیرکار پشت کرد و در روزکارگر تاکید کرد با تعیین مزد توسط نهاد سه جانبه گرایی موافق است.

آیا سید ابراهیم رییسی از تمایل وزیر کاربرای وانهادن مساله مزد از دولت به مجلس آگاه نبوده است؟ به نظر نمی رسد وزیر کار بدون آگاه کردن رییس دولت بخواهد چنین کاری کند. بنابراین می‌توان تصور کرد رییس جمهور در فضای هیجانی و احساسی قرارگرفته است و برپایه همین هیجان درروز کارگر به وزیر کار پشت کرده است.

 در همه روزهای پس از اسفند سال گذشته که داستان تعیین مزد سالانه کارگران در برابر دیدگان شهروندان کلید خورد، دولت با سرسختی تمام باردیگر و بدون رضایت نمایندگان نهادهای کارگری نرخ رشد مزد را کمتر از نرخ رشد تورم سالانه تعیین کرد. وزیر کار اما یک خبر مهم و یک ترفند عجیب را نیز کلید زد و گفت نرخ مزد باید در مجلس رقم بخورد. آیا وزیر با دولت هماهنگ کرده بود؟

به نظر می‌رسد چنین نبوده و وزیر کار‌، آتش به اختیار بوده است. در این‌باره اتفاق تازه‌ای رخ داده است؟ بله. رییس‌جمهور با اشاره به نحوه تعیین دستمزد کارگران گفته است به نظر من همین شیوه سه‌جانبه‌گرایی برای تعیین حقوق و دستمزد کارگران شیوه مناسبی است و ما با این شیوه موافقیم. به نظر می‌رسد وزیر کار با رییس خود هماهنگ نکرده بود. وزیر اصلا نمی‌دانست رییس‌جمهوری چه می‌خواهد؟

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها