رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 128619

راههای جلوگیری از چین و چروک‌ پوست

ساعت 24-با افزایش سن، پوست دچار چین و چروک می‌شود که با راهکارهایی می‌توان از آن جلوگیری کرد.

10
دکتر زهرا حلاجی متخصص پوست و مو در خصوص عوامل ایجاد کننده پیری و چین و چروک پوست بیان کرد: پیری به عوامل داخلی و خارجی بدن بستگی دارد که پیری پوست با عامل داخلی با گذشت زمان ایجاد می‌شود و نمی‌توان از آن جلوگیری کرد و با افزایش سن تمام ارگان‌های بدن از جمله پوست دچار پیری می‌شوند.

این متخصص پوست و مو با اظهار این که دسته دیگری از پیری به عوامل خارجی بستگی دارد که تا حدی می‌توان از آنها جلوگیری کرد، گفت: یکی از مهمترین عواملی که باعث پیری زودرس پوست می‌شود آفتاب است که با مصرف به موقع ضدآفتاب‌ها تا حدی می‌توان از پیری پوست جلوگیری کرد و آن را به تأخیر انداخت.

وی با بیان این که مصرف مواد حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها می‌توانند پیری پوست را تا حدی به تأخیر بیندازند، تصریح کرد: آنتی‌اکسیدان‌ها در میوه‌ها و به خصوص گیاهان سبز و زرد یافت می‌شوند که علاوه بر آنتی‌اکسیدان‌ها ، ویتامین‌های C,D نیز تا حدی پیری پوست را به تعویق می‌اندازند.

حلاجی در خصوص تأثیر مصرف سیگار بر پیری زودرس پوست نیز اظهار کرد: کمبود اکسیژن در بدن که با مصرف سیگار ایجاد می‌شود، منجر به پیری زودرس می‌شود که با پرهیز از آن می‌توان روند پیری را به تأخیر انداخت.

وی افزود: تغییراتی که در اثر گذشت زمان و در اثر عوامل خارجی در کل بدن مانند دیابت، فشارخون و غیره ایجاد می‌شوند از عوامل پیری پوست می‌باشد که با تغذیه مناسب و درست می‌توان پیری را تا حدی به تأخیر انداخت.

این متخصص پوست و مو در رابطه با راههای درمان پیری پوست و چین و چروک‌های آن، رو‌شهای درمانی مختلفی از جمله مصرف کرم ضدآفتاب که بیشتر جنبه‌ی پیشگیری دارد و ترکیبات دارویی موضعی مانند اسیدهای آلفا هیدروکسی که استفاده از آنها تا حدی تغییرات ناشی از پیری را اصلاح می‌کند.

وی ادامه داد: انواع روش‌های لایه برداری پوست مانند پیلینگ شیمیایی، میکرودرم ابرشن، لیزرهای مختلف، RF که رادیو فیلم‌ها هست و روش هایفوتراپی که برای درمان تغییرات ناشی از پیری و چین و چروک‌های پوست استفاده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها