رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 410294

بدترین سقوط هفتگی قیمت گاز طبیعی از ۲۰۱۶ تاکنون

ساعت24-با قدرت گرفتن دلار و افت تقاضای کالاهای قیمت‌گذاری شده به آن، قیمت‌ نفت سقوط کرد و از لحاظ هفتگی به منطقه منفی وارد شد. قیمت گاز طبیعی هم با بدترین سقوط هفتگی خود از ۲۰۱۶ روبرو شد.

به گزارش مارکت‌واچ، در پایان معاملات روز جمعه، با قدرت گرفتن دلار و افت تقاضا برای کالاهای قیمت‌گذاری شده به آن، قیمت‌های نفت سقوط کردند و از لحاظ هفتگی به منطقه منفی وارد شدند. قیمت گاز طبیعی هم با بدترین سقوط هفتگی خود از ۲۰۱۶ روبرو شد. این درحالی اتفاق افتاد که با افت شدید بازارهای سهام، ریسک‌پذیری در بین سرمایه‌گذاران به حداقل رسیده بود.

در حالی که پیش‌بینی شرایط آب‌وهوایی، چشم‌انداز تقاضا برای گاز طبیعی را کاهش داد، قیمت‌های گاز طبیعی با بدترین سقوط هفتگی خود در ۳ سال اخیر روبرو شدند و ۱۵ درصد پایین آمدند.

قیمت‌های نفت که روز پنج‌شنبه رشد کرده بودند، با گزارشی از اوپک روبرو شدند که نشان می‌داد تولید ماهانه آن، علی‌رغم نزدیک شدن به آغاز اجرای کاهش تولیدات، اندکی افزایش یافته است.

قیمت‌ها در حالی بالا رفته بودند که گزارشی نشان داد عربستان سعودی در نظر دارد برای جلوگیری از افزایش ذخایر نفت خام آمریکا، صادرات خود به این کشور را کاهش دهد. همچنین داده‌های هفتگی اداره اطلاعات انرژی آمریکا حاکی از کاهش میزان تولید و میزان ذخایر نفت این کشور بود.

اما با نشانه‌هایی از کند شدن اقتصاد چین، موج جدیدی از نگرانی در مورد تقاضای نفت این غول بزرگ اقتصادی، در بازارهای جهانی ایجاد شد. در همین حین شاخص دلار در برابر سبد ارزهای جهان به بالاترین میزان ۱۹ ماهه خود رسید و با ۰.۳۸ درصد رشد، ۹۷.۷۱۱ واحد شد.

آژانس بین‌المللی انرژی هم در گزارش ماهانه خود اعلام کرد که در ماه نوامبر، تولید نفت اوپک با ۱۰۰ هزار بشکه در روز افزایش داشته است و به ۳۳.۰۳ میلیون بشکه در روز رسیده است. عربستان سعودی در این ماه ۴۱۰ هزار بشکه در روز تولید خود را افزایش داده تا به رکورد ۱۱.۰۶ میلیون بشکه در روز برسد.

گزارش آژانس با گزارش ماهانه‌ای که اوپک منتشر کرده بود و نشان می‌داد تولید نفت این گروه اندکی کاهش یافته است، در تناقض است.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، ۱.۱۷ دلار یا ۱.۹۰ درصد سقوط کرد و به ۶۰.۲۸ دلار رسید.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۱.۳۸ دلار یا ۲.۶۲ درصد سقوط کرد و در ۵۱.۲۰ دلار بسته شد.

قیمت هر یک میلیون بی‌تی‌یو (واحد گرمایی انگلیس) از گاز طبیعی ۰.۲۹۷ دلار یا ۷.۲۰ درصد سقوط کرد و به ۳.۸۲۷ دلار رسید. به این ترتیب سقوط هفتگی قیمت گاز طبیعی به ۱۴.۷ درصد رسید که طبق داده‌های بازار داوجونز، بدترین افت هفتگی از هفته منتهی به ۱۵ ژانویه ۲۰۱۶ تا کنون است.

رکورد زدن تولید گاز طبیعی در کنار پیش‌بینی آب‌وهوایی گرم و بالاتر از حد معتدل تا پایان سال جاری، به قیمت‌های گاز فشار آورد.

قیمت سبد نفتی اوپک هم به ۵۸.۶۷ دلار افت کرد.

شرکت خدمات انرژی بیکر هیوز، روز جمعه گزارش داد که تعداد چاه‌های نفتی تحت حفاری آمریکا برای دومین هفته پیاپی افت کرده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها