رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 433199

شاخص بورس بر قله ۱۷۸ هزار واحدی

ساعت 24-بازار سرمایه در آخرین روز کاری با رشد قیمت اغلب سهم‌ها در بورس و فرابورس مواجه شد و نماگر اصلی بیش از ۲۷۰۰ واحد رشد کرد.

امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۲۷۶۰ واحد رشد کرد و به رقم ۱۷۸ هزار و ۶۵۹ واحدی رسید. شاخص کل هم وزن نیز با ۴۰۹ واحد رشد عدد ۳۲ هزار و ۹۶۹ واحدی را تجربه کرد.

همچنین شاخص آزاد شناور با ۲۸۰۵ واحد افزایش به رقم ۲۰۰ هزار و ۱۲۴ رسید. در عین حال شاخص بازارهای اول و دوم ۲۰۱۴ و ۵۵۸۴ واحد رشد کردند.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس برای دومین روز پیاپی بیشترین تأثیر را بر شاخص‌های بازار سرمایه گذاشت و به تنهایی ۴۰۰ واحد در رشد شاخص‌ها مؤثر بود.

بعد از این نماد، دوقلوهای سنگ معدنی گل‌گهر و چادرملو بیشترین تأثیر را روی شاخص‌های بازار سرمایه داشتند؛ به طوری که گل‌گهر ۲۶۱ واحد و چادرملو ۲۲۸ واحد روی شاخص‌های بازار تأثیر داشتند.

از طرفی پتروشیمی پارس و بانک ملت نیز سعی کردند که شاخص‌های بازار را در سطح پایین‌تری نگه دارند. هر یک از نمادهای یاد شده در ۲۸ و ۱۴ واحد تأثیر کاهنده بر شاخص‌ها داشتند.

امروز بیشتر سهم‌ها در گروه فلزات اساسی، معدنی، پتروشیمی، خودرو و بانک رشد قیمت داشتند و تعدادی از سهم‌های گروه‌های یاد شده توانستند بیش از چهار درصد رشد را تجربه کنند.

در آخرین روز کاری سال ۱۳۹۷ بیشترین ارزش معاملات به گروه شیمیایی با ۷۸ میلیارد سهم و اوراق مالی رسید. در این گروه ۱۴۹ میلیون سهم جابجا شد.

فلزات اساسی بانک‌ها و حمل و نقل دیگر گروه‌هایی بودند که به ترتیب بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

بورس تهران امروز شاهد ارزش معاملات ۱,۵۳۲ میلیارد تومان بود که این رقم ناشی از دست به دست شدن حدود چهار میلیارد سهم و اوراق مالی طی بیش از ۱۹۷ هزار نوبت داد و ستد بود.

شاخص کل فرابورس نیز امروز ۵۱ واحد رشد کرد و به رقم ۲۲۵۷ واحدی رسید. ارزش معاملات این بازار رقم ۵۶۰ میلیارد تومان تجربه کرد و حجم معاملات به عدد ۹۱۹ میلیارد سهم و اوراق مالی رسید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها