رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 451843

۱۴ زخمی در درگیری پلیس با مردمِ پاریس

ساعت 24- با پایان یافتن مراسم روز ملی فرانسه، پلیس با مردم در خیابان شانزه‌لیزه پاریس درگیر شد که در نتیجه آن ۱۴ نفر تا کنون زخمی شده اند.

div>
به گزارش اسپوتنیک، مصادف با سالروز جشن روز ملی فرانسه موسوم به «روز باستیل» (Bastille Day)، اوضاع در خیابان شانزه‌لیزه و در نزدیکی طاق پیروزی متشنج شده است.

مخالفان دولت فرانسه و معترضان به سیاست‌های نادرست دولت ماکرون در این کشور پس از پایان یافتن مراسم این روز با تجمع در خیابان شانزه‌لیزه شعارهای جلیقه زردها را سر دادند.

پلیس پس از درگیری با معترضان تلاش کرد تا با استفاده از گاز اشک آور آنها را متفرق کند.

اسپوتنیک فرانسوی تعداد زخمیان ناشی از سرکوب پلیس در خیابان شانزه‌لیزه پاریس را تا کنون ۱۴ نفر اعلام کرده است.

گفتنی است، اعتراضات امروز در این کشور یک روز پس از سی‌و پنجمین شنبه اعتراضات مردمی در فرانسه موسوم به جنبش جلیقه‌زردها برگزار شد.

رئیس جمهوری فرانسه امروز یکشنبه مصادف با روز ملی این کشور و مطابق هر سال در مراسمی که در خیابان شانزه‌لیزه پاریس برگزار می‌شود شرکت کرد؛ اما پیش از آغاز رژه نیروهای مسلح و زمانی که وی عازم جایگاه بود گروهی از حاضران در میان جمعیت با سوت کشیدن و هو کردن اعتراض خود را نشان دادند.

چنانکه در برخی تصاویر زنده تلویزیونی و نیز در ویدئوهای منتشره در شبکه‌های اجتماعی دیده می‌شد، هنگامی که امانوئل ماکرون ایستاده در خودرو روباز از میان جمعیت عبور می‌کرد عده‌ای شعار «ماکرون، استعفا بده» و «ماکرون، گمشو» سر دادند.

گفتنی است، امروز ۲۳ تیر (۱۴ جولای) سالروز فتح زندان باستیل در پاریس در جریان انقلاب کبیر فرانسه در سال ۱۷۸۹، به عنوان روز ملی این کشور شناخته می‌شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها