رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 461966

مرگ یک مادر یا نوزاد هر ۱۱ ثانیه در جهان

ساعت 24- گزارش سازمان ملل نشان می‌دهد: هر ۱۱ ثانیه یک مادر باردار یا نوزاد در نقطه‌ای از جهان جان خود را از دست می‌دهند.

style="text-align:justify">احتمال مرگ و میر در میان زنان باردار و نوزادان تازه متولد شده نسبت به گذشته کاهش پیدا کرده که عمدتا به دلیل ارتقای خدمات درمانی و مراقبتی است. با این وجود آمارهای سازمان ملل نشان می‌دهد هر ۱۱ ثانیه یک نوزاد یا زن باردار در نقطه‌ای از جهان جان خود را از دست می‌دهد.

گزارش یونیسف و سازمان بهداشت جهانی حاکی از آن است که از سال ۲۰۰۰ مرگ و میر کودکان به نصف و مرگ و میر مادران بیش از یک سوم کاهش پیدا کرده که بیشتر به دلیل بهبود دسترسی به خدمات مراقبتی و درمانی با کیفیت است.

مدیر اجرایی یونیسف گفت: تربیت نیروهای متخصص برای کمک به مادران و نوزادان هنگام زایمان در کنار دسترسی به آب سالم، تغذیه کافی، دارو و واکسیناسیون، به کاهش مرگ و میر مادران باردار و نوزادان آنان کمک کرده‌ است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، همچنین آمارها حاکی از تفاوت‌ چشمگیری در مناطق مختلف جهان است و احتمال مرگ و میر در میان زنان و کودکان در منطقه آفریقای سیاه بیش از دیگر نقاط جهان است.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها