رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 472530

گاز گرفتگی ۲۵ نفر را راهی بیمارستان کرد

ساعت 24 -رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان فارس گفت: ۲۵ نفر بر اثر گاز گرفتگی در یک تالار شهرستان مرودشت راهی بیمارستان شدند.

style="text-align:justify">محمد جواد مرادیان اظهار داشت: ساعت ۲۲ و ۴۸ دقیقه شب گذشته طی تماسی با سامانه ۱۱۵ اورژانس فارس مبنی بر گازگرفتگی ۲۵ نفر در یک تالار در شهرستان مرودشت، بلافاصله امدادگران اورژانس به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: در این حادثه ۲۵ نفر بر اثر مسمومیت با co مصدوم شدند که ۱۲ نفر با ٢ آمبولانس به بیمارستان مرودشت منتقل شدند و ۱۳ نفر به وسیله شخصی به مرکز درمانی مراجعه کردند.

مرادیان ادامه داد: مصدومان همگی پس از اکسیژن تراپی بصورت سرپایی درمان و مرخص شدند و تنها یک مصدوم مادر باردار بستری در بخش بستری هستند.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان فارس تصریح کرد: علائم مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در مراحل اولیه خواب آلودگی، تاری دید، ضعف و بی حالی، سوزش شدید در ناحیه چشم و گلو، سرگیجه، سردرد همراه با احساس سنگینی سر است.

وی گفت: چنانچه این علائم گمراه کننده که با علائم سرماخوردگی تشابه دارد مورد توجه قرار نگرفته و اقدام موثری در جهت رفع عامل ایجاد گاز مونوکسید کربن صورت نگیرد علائمی شدید تری همچون تهوع، استفراغ، احساس گرفتگی و درد شدید در قفسه سینه و کبودی در ناحیه لب‌ها بروز می‌کند.

مرادیان افزود: متأسفانه با استمرار استنشاق هوای مسموم، فرد مسموم دچار کاهش سطح هوشیاری خواهد شد.

وی ادامه داد: توصیه می‌شود به محض بروز علائم اولیه که همزمان در یک یا چند نفر از اعضای حاضر در منزل، محل کار، کارگاه‌ها و ... مواجه شدید بلافاصله در و پنجره‌ها را برای ورود هوای تازه باز کنید و وسایل گرمایشی را چک کنید.

رئیس اورژانس فارس افزود: چنانچه فرد یا افرادی دچار علائم گازگرفتگی شدند پس از انجام اقدامات اولیه با شماره ۱۱۵ تماس گرفته، ضمن ارائه شرح حال و علائم افراد مسموم احتمالی، در صورت نیاز آدرس دقیق را گفته و به توصیه‌های کارشناسان پاسخگو با دقت توجه کرده و تا رسیدن آمبولانس، آن‌ها را به کار گیرید.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها