رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 484239

حسین کمالی، رئیس خانه احزاب :

مجلس تک صدا عملا بی صدا هم می شود

ساعت 24-اصول‌گرایان حالا بعد از پیروزی در حال نقشه کشیدن برای اجرای برنامه‌های خود در مجلس یازدهم هستند. برخی معتقدند روزهای بسیار دشواری در انتظار دولت است. این دوره از بهارستان، شمشیر را از رو برای روحانی خواهد بست و لبه تیز تیغ مجلس از همان ابتدا بر گردن دولت دوازدهم قرار خواهد گرفت.

خبر
کارشناسان سیاسی می‌گویند کمترین دلیل نمایندگان جدید در برخورد با روحانی، ادامه سیاست‌های سه سال اخیر این جریان و مجموعه رسانه‌ها و نهادهای خارج از دولت، مبنی برانداختن بار همه مشکلات و ناکامی‌های کشور بر سر دولت است.
مجلس یازدهمی‌ها از همان ابتدای تشکیل مجلس، آتش حملات را بسیار سنگین‌تر از گذشته بر سر روحانی و وزرایش خواهند ریخت. کمترین فایده این استراتژی، ایجاد یک وجهه مردمی برای خودشان و گسترش هرچه بیشتر یک باور است.
حسین کمالی، دبیرکل حزب اسلامی کار و رئیس خانه احزاب در ارتباط با اینکه اولین دستور کار ‌اصول‌گراها در مجلس یازدهم به همدلی می‌گوید: به دلیل قرار گرفتن کشور در تنگناهای اقتصادی و بین‌المللی، به نظر می‌رسد اولویت کار نمایندگان باید روابط بین‌الملل و ترمیم شرایط اقتصادی کشور باشد.
این فعال سیاسی می‌گوید: از دیگر سو با توجه به نپذیرفتن FATF طبیعتا در عرصه بین‌الملل فشارهای بیشتر به دولت وارد می‌شود و اساسا فروش نفت به پایین‌ترین حد خود می‌رسد و عدم درآمد از نفت، کشور را با مشکلات عدیده‌ای مواجهه می‌کند.
دبیرکل حزب اسلامی کار تشریح می‌کند: مجلس یازدهم باید برای این وضعیت در کنار دولت راهکار پیدا کند. از منظر روابط بین‌الملل هم با مشکلات جدی مواجه هستیم. بسیاری از کشورها رابطه‌شان را با ما قطع کرده‌اند. مجلس باید به این زمینه هم ورود کند و تصمیمات منطقی در این زمینه بگیرد. کمالی درباره اینکه یکی از گزاره‌هایی که این روزها مطرح می‌شود این است که این مجلس ‌اصول‌گرا ممکن دولت را به‌شدت تحت فشار قرار دهد یا حتی دولت را بخواهد تغییر بدهد، توضیح می‌دهد: با توجه به شناختی که من از صحنه سیاست داخلی دارم، این مجلس نمی‌تواند بدون نظر بزرگ‌ترهای نظام دولتی را تغییر بدهد یا کارهایی در این سطح انجام دهد. مگر اینکه در این زمینه نظرهایی وجود داشته باشد.
رئیس خانه احزاب می‌افزاید: طبیعتا زمانی که آنها بخواهند رئیس جمهوری را برکنار کنند، نظر رهبری خواسته می‌شود و این موضوع بستگی به نظر ایشان دارد.
اما در ارتباط با اینکه مجلس در عرصه سیاسی داخلی چگونه عمل می‌کند، مشارکتی که در انتخابات صورت گرفت و کاهش چشمگیری که داشت، نشان از این دارد که ما به بازسازی اعتماد عمومی نیازمند هستیم. مجلس باید این موضوع را به عنوان اولویت اول در دستور کار خود قرار دهد. برای بازسازی این وضعیت دولت نیاز اساسی به مجلس دارد و مجلس هم باید در این زمینه چیزی فروگذار نکند، چرا که اعتماد عمومی به همه ارکان‌های نظام خدشه‌دار شده است.
کمالی معتقد است: نمایندگان مجلس یازدهم باید به جلب اعتماد مردم نسبت به دولت و کشور فکر کنند. البته دولت که می‌گویم منظورم هر سه قوه است. تعریفی که از دولت در علوم سیاسی وجود دارد با تعریف کنونی ما متفاوت است. وقتی می‌گویند حکومت، صرفا به معنی دولت است.هر چند این احتمال داده می‌شود که مجلسی که یک‌صدا می‌شود، عملا بی‌صدا هم می‌شود. در این بی‌صدایی ممکن است این پنهان‌کاری‌ها ادامه داشته باشد و باعث سلب و تخریب ته‌مانده اعتماد عمومی شود. این وضعیت می‌تواند مشکلات جدیدتری را به‌وجود بیاورد.

همدلی

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها