رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 514051

عملکرد مجلس و شکل‌گیری دولت انقلابی

ساعت 24 - ماهیت دولت بعد بستگی به عملکرد مجلس امروز دارد و اگر نمایندگان مجلس در انتظار روی کار آمدن دولت انقلابی در دوره بعد هستند باید بدانند هر تصمیم درست و انقلابی در حکم میلیون‌ها رای به نامزد ریاست جمهوری از جبهه انقلاب است.

حدود چهار ماه از تشکیل مجلس یازدهم می گذرد؛مجلسی که آمده است تا با انجام چندین رسالت بزرگ و اساسی در مقطع حساس و پرچالش کنونی کشور در حرکتی امیدبخش و اقدامی انقلابی امید را به دلهای نگران مردم نجیب و وفادار به نظام و کشور برگرداند، مجلسی که آمده است تا به قول خود دولت خسته را به حرکت وادار کند و البته یاری‌گر دولت در گذر از شرایط دشوار جامعه بویژه در حوزه مسائل و مشکلات اقتصادی باشد.

شاید برخی نمایندگان فعلی مجلس تصور می کنند که در این یکسال باقیمانده از عمر دولت باید با اتخاذ سیاست صبر و امید فعلا نظاره گر اوضاع نابسامان جامعه باشد تا بلکه در دولت آینده و احتمالا همسو با مجلس انقلابی کار را به طور جد شروع کنند اما اگر کسانی هستند که واقعا اینگونه فکر می کنند باید بدانند که سخت در اشتباهند.این نمایندگان باید بدانند که اولا یکسال از عمر مجلس زمان کمی نیست که بخواهند اینگونه از دست بدهند. این افراد تاکید مقام معظم رهبری بر استفاده لحظه به لحظه از اوقات بویژه برای مسوولین را نباید از نظر دور بدارند. از سویی دیگر نمایندگان محترم باید به شعارها و وعده هایی که در دوران تبلیغات مطرح کرده اند و بر پایه آن شعارها امروز برسر کار آمده اند توجه داشته باشند.قطعا این شعارها و وعده ها از خاطر مردم نرفته است.

نکته مهم تر این که ماهیت دولت بعد کاملا بستگی به عملکرد مجلس امروز دارد. اگر نمایندگان محترم مجلس در انتظار روی کار آمدن دولت انقلابی جدید هستند باید در نظر داشته باشند هر تصمیم درست و انقلابی در حکم میلیون ها رای به نامزد ریاست جمهوری از جبهه انقلاب است و هر تصمیم نادرست و یا بی عملی نه تنها منجر به تشکیل دولت انقلابی نخواهد شد که پایه‌های اقتدار نظام جمهوری اسلامی را که بر پشتوانه آرای مردمی بنا نهاده شده است را تضعیف نموده اند.

خوب است همانگونه که مرسوم است که دولتها پس از روی کار آمدن گزارش صد روزه از عملکرد خود را در اختیار مردم قرار می دهند مجلس شورای اسلامی نیز با گذشت این زمان در پیشگاه موکلین خود به ارائه گزارش عملکرد مبادرت ورزند تا ا اقدامات انجام گرفته و در شرف تصمیم به اطلاع همگان رسانده شود.به عنوان نمونه یکی از اقدامات ضروری و عاجل مجلس در شرایط نابسامان اقتصادی ساماندهی به بازار خودرو، ارز، طلا و مسکن می باشد که مع الاسف تا کنون نه تنها تغییری ملموس در این حوزه ها به نفع اقتصاد کشور و ملت برداشته نشده که ظواهر و قرائن حاکی از شیب تند سقوط ارزش پول ملی، تورم افسارگسیخته و آشفتگی بازارهای کالاهای پیش گفته دارد و این روند به هیچ عنوان از مجلسی که قرار است امید را به دلهای نگران مردم بازگرداند قابل قبول نیست.

در کنار این مسائل حواشی شکل گرفته پیرامون مسکن و خودروی نمایندگان و اعطام وام و تسهیلات ویژه به نمایندگان نگرانیها را در میان مردم نسبت به تحقق وعده های آنان در حل مسایل و مشکلات مردم و درک شرایط اقشار آسیب پذیر جامعه بیشتر نموده است.کاش مجلس انقلابی حداقل برای جلب اعتماد از دست رفته بخش قابل توجهی از جمعیت جامعه نسبت به رفتار پاره ای از مدیران به گونه ای متفاوت از مجالس گذشته، تا زمانی که گره ای از مشکلات اقتصادی مردم باز نکرده اند به دنبال تامین مسکن و خودروی خود از طریق جایگاه حقوقی شان نمی رفتند.به هرحال قریب به اتفاق نمایندگان کنونی مجلس قبل از ورود به مجلس صاحب خودرو بوده اند. چه اشکال دارد با همان خودرویی که در ایام تبلیغات برای جلب آرای مردم به میان آنان می رفتند امروز هم با همان خودرو برای جبران اعتماد مردم به آنان به حوزه انتخابیه خود سرکشی نمایند؟

مگر هشدار مقام معظم رهبری را نشنیده ایم که فرمودند مدیری که خودش ماشین دارد چه معنی دارد که از ماشین دولتی استفاده کند؟به شدت اعتقاد دارم که تمام ویژه خواریها، رانت خواریها و سوءاستفاده از جایگاه و مناصب دولتی مدیران از همینجا شروع شده است.

امروز زمزمه هایی از گوشه و کنار جامعه شنیده می شود که مجلسی که از خودروسازان داخلی خودروی با نرخ دولتی، اقساطی و بدون قرعه کشی دریافت می کند چگونه می تواند با مافیای صنعت خودرو مبارزه کند؟ بیاییم اقلا برای خروج از موضع تهمت از این اقدام _ هر چند که سنت مجالس گذشته بوده است_ صرفنظر نماییم و با این حرکت خداپسندانه و مردم پسند هر آنچه را که به غلط در گذشته تبدیل به سنت شده است نظام اسلامی را از این ویژه خواریها که قطعا دل مردم را به درد می آورد پرهیز نماییم.

مهدی تقوی عضو هیات علمی دانشگاه – فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها