رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 540972

چرا محصولات چوبی قیمت بالایی دارند ؟

رپورتاژ تبلیغی / چوب به عنوان یک متریال طبیعی ، همواره مورد توجه ویژه ای قرار می گیرد و افراد مایل هستند تجهیزات منزل خود را از جنس چوب تهیه نمایند. زیبایی خیره کننده ، انعطاف پذیری بالا در طراحی و ماندگاری بالای آن از جمله مزیت های چوب محسوب می گردد. شاید این سوال برایتان مطرح شود که چرا فرآورده های چوبی گران قیمت هستند ؟ در ادامه قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم .

dir="RTL" style="text-align:justify">یکی از اجزای چوبی که در ساختمان های لوکس مورد استفاده قرار می گیرد، درب لابی است. قیمت درب لابی چوبی از متری 9.000.000 تومان تا 12.000.000 تومان می باشد. بدیهی است که درب های لوکس دارای ارتفاع زیادی هستند و به صورت دو لنگه و یا کتیبه دار طراحی می گردند. به همین دلیل قیمت نهایی درب در حدود 60.000.000 تا 80.000.000 تومان و حتی در برخی از موارد بیشتر از این رقم خواهد بود.

چرا محصولات چوبی قیمت بالایی دارند ؟

چوب راش و چوب روسی از جمله کاربردی ترین و اقتصادی ترین گونه های چوب طبیعی هستند که در زمینه ساخت درب های تمام چوب مورد استفاده قرار می گیرند. قیمت چوب روسی از 6.700.000 تومان تا 8.000.000 ( هر متر مکعب ) می باشد که بستگی به ضخامت آن دارد. قیمت چوب راش نیز در اسفند ماه 99 از 10.000.000 تا 12.000.000 تومان است. علاوه بر این، طراحی و اجرای درب در ابعاد بزرگ و با طرح های کلاسیک عملی بسیار سخت می باشد. به عنوان مثال درب لابی که به صورت هلالی و قوس دار است، قیمت بیشتری در مقایسه با درب های صاف دارد، زیرا ساخت درب های هلالی بسیار پیچیده می باشد.

چرا محصولات چوبی قیمت بالایی دارند ؟

شرکت روماک تولیدکننده انواع درب ورودی لوکس تمام چوب، تلفیق چوب و ام دی اف و درب چوبی شیشه ای است. برای خرید درب داخلی ساختمان جدید و درب لابی که توسط شرکت Romak طراحی و اجرا گردیده، به وبسایت www.romakcompany.com مراجعه نمایید.

کابینت چوبی از جمله موارد دیگر است که قیمت بسیار بالایی دارد، به همین دلیل بسیاری از افراد تمایل به بهره گیری از کابینت های ام دی اف دارند. کابینت ام دی اف برای فضاهای مدرن و مینیمال کاربردی است. زیرا در این سبک ها درب کابینت فلت و صاف بوده، در نتیجه می توان از انواع روکش های هایگلاس و یا چوب طبیعی بر روی آن استفاده نمود. این طرح ها مناسب برای کابینت آشپزخانه کوچک و مدرن بوده که محدودیت فضا دارند. در صورتی که خواستار طراحی لوکس و کلاسیک هستید، توصیه می شود از ترکیب چوب و ام دی اف برای کابینت بهره ببرید. در این حالت بدنه کابینت از جنس ام دی اف تهیه می گردد و درب کابینت به صورت چوبی ساخته می شود تا بهره گیری از ابزار بر روی آن امکان پذیر باشد. درب های قابدار که بنام قاب تونیکه شناخته می شوند، برای سبک های کلاسیک و نئوکلاسیک کاربردی هستند.

نکته قابل توجه در خصوص تهیه محصولات چوبی، انتخاب یک تولیدکننده سرشناس و مطمئن می باشد. زیرا تکنیک های ساخت تجهیزات چوبی تا حد زیادی می تواند ماندگاری محصولات را تحت تاثیر قرار بدهد. به همین دلیل شرکت روماک همواره از ماشین آلات و تکنیک های روز بهره می گیرد. همچنین به منظور افزایش ماندگاری تولیدات خود، اقدام به بهره گیری از چوب بصورت فینگر جوینت می نماید. بدین معنی که چوب طبیعی در ابتدا قطعه قطعه گردیده و مجددا یکپارچه شده است، به این اصطلاح گرفتن زور چوب گفته می شود. در این صورت درب ، کابینت و یا کمد به مرور زمان دچار تاب برداشتن نمی شود.

در نهایت می توان گفت اگر خواهان یک فضای لوکس هستید، با پرداخت هزینه ای بیشتر محصولات چوبی را جایگزین تولیدات ام دی اف نمایید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها