رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 541701

نرخ بیکاری در نروژ

ساعت 24-نرخ بیکاری نروژ از رکورد تاریخی ثبت شده خود فاصله گرفت.

به نقل از تریدینگ اکونومیکس، نرخ بیکاری نروژ در سه ماهه منتهی به دسامبر در شرایطی به پنج درصد رسیده است که در مقایسه با سه ماهه منتهی به قبل، نرخ بیکاری در این کشور ۰.۳ درصد کاهش یافته است. این نرخ بیکاری که ۰.۱ درصد کمتر از برآورد قبلی کارشناسان است، کمترین نرخ بیکاری ثبت شده در این کشور طی ۹ ماه اخیر محسوب می شود.

طی این مدت شمار بیکاران نروژی با ۶۰۰۰ نفر کاهش به ۱۴۳ هزار نفر رسیده و این در حالی است که با افزایش ۱۶ هزار نفری شمار شاغلان، دو میلیون و ۷۰۹ هزار نفر در این کشور شاغل هستند.

متوسط نرخ بیکاری در نروژ در بازه زمانی ۱۹۹۷ تا ۲۰۲۰ معادل ۳.۷۱ درصد بوده است که بالاترین نرخ بیکاری ثبت شده مربوط به ستامبر ۲۰۲۰ با ۵.۳ درصد و پایین‌ترین نرخ ثبت شده نیز متعلق به اکتبر ۲۰۰۷ با ۲.۴ درصد بوده است.

از سوی دیگر نرخ بیکاری در دیگر اقتصاد منطقه اسکاندیناوی یعنی فنلاند افزایشی بوده است و نرخ بیکاری تا پایان ۱۲ ماه منتهی به فوریه با ۱.۲ درصد افزایش در مقایسه با مدت مشابه ماه گذشته به ۸.۱ درصد رسیده است.

طی این مدت شمار افراد بیکار فنلاندی با ۳۵ هزار نفر افزایش به ۲۲۰ هزار نفر رسیده و این در حالی است که با کاهش ۶۰۰۰ نفری شمار شاغلان، اکنون دو میلیون و ۴۸۰ هزار نفر در این کشور شاغل هستند.

در همین مدت نرخ اشتغال با ۰.۳ درصد کاهش نسبت به ماه قبل به سطح ۷۰ درصد رسیده و نرخ بیکاری جوانان که شمار افراد فاقد شغل ۱۵ تا ۲۴ سال را اندازه می گیرد با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۶ درصد رسیده است.

متوسط نرخ بیکاری در فنلاند در بازه زمانی ۱۹۵۹ تا ۲۰۲۰ معادل ۶.۲ درصد بوده است که بالاترین نرخ بیکاری ثبت شده مربوط به می ۱۹۹۴ با ۱۹.۹ درصد و پایین‌ترین نرخ ثبت شده نیز متعلق به سپتامبر ۱۹۶۱ با ۰.۷ درصد بوده است.

انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها