رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 542516

نفت سنگین ایران، گران شد

ساعت24- جدیدترین گزارش ماهانه اوپک نشان داد قیمت نفت سنگین ایران ماه میلادی گذشته سه دلار و ۶۴ سنت معادل شش درصد بر مبنای ماهانه افزایش داشت.

جدیدترین گزارش ماهانه اوپک نشان داد قیمت نفت سنگین ایران ماه میلادی گذشته سه دلار و ۶۴ سنت معادل شش درصد بر مبنای ماهانه افزایش داشت.

قیمت نفت سنگین ایران در مارس برای پنجمین ماه متوالی افزایش پیدا کرد و به ۶۴ دلار و ۳۰ سنت در هر بشکه رسید که در مقایسه با قیمت ۶۰ دلار و ۶۶ سنت در فوریه، سه دلار و ۶۴ سنت معادل شش درصد افزایش نشان داد. میانگین قیمت نفت سنگین ایران از ابتدای سال ۲۰۲۱ تاکنون ۶۰ دلار در مقایسه با ۴۹ دلار و ۳۲ سنت در مدت مشابه سال ۲۰۲۰ بوده است.

ارزش سبد نفتی اوپک در مارس به ۶۴ دلار و ۵۶ سنت در هر بشکه رسید و در مقایسه با ۶۱ دلار و ۵ سنت در فوریه، سه دلار و ۵۱ سنت معادل ۵.۷ درصد رشد نشان داد. با ادامه بهبود عوامل بنیادین بازار، ارزش سبد نفتی اوپک در مارس برای پنجمین ماه متوالی رشد کرد و به بالاترین حد از ژانویه سال ۲۰۲۰ رسید.

میانگین ارزش سبد نفتی اوپک از ابتدای سال۲۰۲۱ تاکنون ۶۰ دلار و ۲۲ سنت در هر بشکه در مقایسه با ۵۱ دلار و ۳۹ سنت در مدت مشابه سال ۲۰۲۰ بوده است که هشت دلار و ۸۲ سنت معادل ۱۷.۲ درصد رشد سالانه نشان می دهد.

طبق گزارش منابع ثانویه اوپک، تولید نفت اوپک متشکل از ۱۳ کشور در مارس به ۲۵.۰۴ میلیون بشکه در روز رسید که ۰.۲۰ میلیون بشکه در روز در مقایسه با فوریه افزایش داشت. تولید نفت در ایران، آنگولا، لیبی و عراق افزایش پیدا کرد و در عربستان سعودی کاهش داشت. تولید نفت ایران ۱۳۷ هزار بشکه در روز افزایش داشت و به ۲.۳۰۴ میلیون بشکه در روز رسید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها