رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 551115

نفت برنت به مرز ۷۵ دلار رسید

ساعت24-قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه افزایش یافت و نفت برنت تحت تاثیر کاهش ذخایر و روند بهبود تقاضا برای پنجمین روز متوالی صعود کرد.

بهای نفت برنت با ۶۹ سنت معادل ۰.۹ درصد افزایش، به ۷۴ دلار و ۶۸ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز سه شنبه با ۱.۶ درصد افزایش بسته شده بود.

بهای وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۶۶ سنت معادل ۰.۹ درصد افزایش یافت و به ۷۲ دلار و ۷۸ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز گذشته با ۱.۷ درصد افزایش بسته شده بود.

به گفته ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA، حتی معامله گران غیرانرژی هم انتظار دارند روند افزایش قیمت نفت ادامه پیدا کند. همه نسبت به قیمت نفت خوش بین شده اند. دورنمای تقاضا برای نفت بسیار قوی است زیرا روند احیا در آمریکا، اروپا و آسیا ادامه دارد و تقاضا در نیمه دوم سال میلادی آینده به سطح پیش از شیوع ویروس کرونا برمی گردد.

آماری که روز سه شنبه از سوی موسسه امریکن پترولیوم منتشر شد، نشان داد ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۱۱ ژوئن به میزان ۸.۵ میلیون بشکه کاهش پیدا کرده است.

تحلیلگران در نظرسنجی رویترز پیش بینی کرده بودند ذخایر نفت برای چهارمین هفته متوالی کاهش پیدا خواهد کرد و میزان کاهش حدود ۳.۳ میلیون بشکه خواهد بود. آمار دولتی بعدازظهر روز چهارشنبه منتشر می شوند.

مدیران شرکتهای بازرگانی بزرگ نفت روز سه شنبه پیش بینی کردند قیمت نفت بالای ۷۰ دلار در هر بشکه می ماند و تقاضا در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ به سطح پیش از شیوع ویروس کرونا برمی گردد.

بر اساس گزارش رویترز، راسل هاردی، مدیرعامل ویتول گفت: نفت احتمالا تا پایان امسال بر این مبنا که محدودیت عرضه اوپک و متحدانش ادامه پیدا می کند، در محدوده ۷۰ تا ۸۰ دلار در هر بشکه معامله خواهد شد. حتی بازگشت صادرات نفت ایران به بازار در صورت توافق هسته ای، بعید است این چشم انداز مثبت را تغییر دهد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها