رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 588319

چرخش عجیب مصر در قبال سوریه

ساعت24-ایسنا نوشت: سایت اینتلیجنس آنلاین از منابع نقل کرد که مصر مخالف بازگشت سوریه به اتحادیه عرب است و در این موضوع در جبهه عربستان قرار دارد.

html>

این سایت نوشت که قاهره مخالف بازگشت سوریه به اتحادیه عرب است که قرار است نشست این اتحادیه در سطح سران نوامبر آتی برگزار خواهد شد.

این سایت تاکید کرد که این امر تغییری در موضع قاهره به حساب می‌آید، چراکه عباس کامل، رئیس سازمان اطلاعات مصر از سال ۲۰۲۰ تلاش‌ها برای حمایت از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب را هدایت می‌کرد.

سایت اینتلیجنس آنلاین گزارش داد که مصر در این راستا، با عربستان در یک جبهه قرار گرفته است، عربستانی که به شدت با بازگشت سوریه به اتحادیه عرب مخالف است.

به گزارش این سایت، در این شرایط، قاهره با ریاض درخصوص مسائل اصلی مذاکره می‌کند که حساس ترین آنها مساله جزایر تیران و صنافیر است که انتقال مالکیت آنها از مصر به عربستان در بطن روند عادی سازی احتمالی میان ریاض و تل‌آویو قرار دارد.

پیشتر سامح شکری، وزیر خارجه مصر از اوایل سال جاری از تمایل مصر برای آنکه دولت سوریه تدابیر مناسبی را اتخاذ کند که بازگشت آن به اتحادیه عرب را تسهیل بخشد، صحبت کرده بود.

شکری گفته بود: ما با برادران عرب برای تحقق این هدف در تماس خواهیم بود.

محمود خلیفه، مشاور نظامی دبیرکل اتحادیه عرب در فوریه گذشته تاکید کرد که بازگشت سوریه به کرسی خود در اتحادیه عرب، "در آینده‌ای نزدیک" خواهد بود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها