رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 116197

پوستی بدون چروک با ده ماده غذایی

پوستی بدون چروک با ده ماده غذایی

بسیاری از مردم ویتامین آ را پیام آور دید بهتر می دانند. توجه كنید كه سلامت پوست ما نیز مستقیماً به میزان ویتامین آ غذای ما مرتبط است. ویتامین آ برای خنثی كردن عناصر مضر پوست نقش آنتی اكسیدان را بازی و از تشكیل چین و چروك در آن جلوگیری می كند. به علاوه پیشرفت آن را به تاخیر می اندازد و پوست ما را جوان نگاه می دارد.دو سوم ویتامین آ مصرفی ما از بتاكاروتن تامین می شود كه رنگدانه تولیدكننده رنگ زرد و نارنجی است. بدن ما كاروتن را به ویتامین آ كه برای سلامت پوست الزامی است تبدیل می كند و به مصرف می رساند. سیب زمینی، هویج و زردآلو منبع غنی كاروتن است. ویتامین آ محلول در چربی بوده و به راحتی در بافت بدن ما ذخیره می شود در حالی كه قابلیت ذخیره شدن در هیچ گیاهی را ندارد. مصرف آن بیش از میزان مجاز روزانه تاثیر سمی دارد بنابراین عاقلانه نیست كه قرص ویتامین آ را به غذای خود بیفزایید؛ به مزه دلپذیر میوه ها و سبزیجاتی كه حاوی مقدار زیاد كاروتن هستند و مصرف آنها برای سلامت پوست خطری به دنبال ندارد بسنده كنید. ده راه ساده برای افزودن بتاكاروتن به سبد غذایی شما وجود دارد.
۱) هویج رنده شده به سس اسپاگتی خود بیفزایید. در مزه غذا تاثیر چندانی ندارد اما كاروتن آن پوست شما را تغذیه می كند.
۲) برگ تازه اسفناج را به سبزیجات سالاد خود بیفزایید. اسفناج نسبت به سایر سبزیجات گروه خود كاروتن بیشتری دارد.
۳) روزانه یك نوشیدنی لبنی با طعم میوه بنوشید. ماست وانیلی و میوه تازه. زردآلو، هلو، انبه یا انبه هندی را به آن بیفزایید تا میزان كاروتن غذای شما افزایش چشمگیر داشته باشد.
۴) برش های كوچكی از هندوانه را همراه با نعناع به نوشیدنی غیرالكلی خود بیفزایید. تاثیر بسیار مطلوبی بر پوست شما خواهد گذاشت.
۵) همیشه برگ كلم تازه داشته باشید. به عنوان پیش غذا آن را میل كنید تا رفتاری مورد علاقه همه داشته باشید.
۶) به شام خود میوه بیفزایید. كمپوت هلو و زردآلو یا هلو و زردآلو تازه را در دسترس نگاه دارید تا به سالاد میوه شبانه خود بیفزایید.
۷) میوه های گرمسیری را انتخاب كنید. اگر از میوه های عادی خسته شده اید به میوه های مناطق حاره مانند انبه یا انبه هندی روی آورید.
۸) گل كلم یا اسفناج تازه را به ماكارونی یا سالاد گوجه فرنگی بیفزایید. موجب شادابی پوست شما خواهد شد.
۹) انبه هندی را در سس تند جانشین گوجه فرنگی كنید. نه تنها گیرنده های چشایی شما به وجد در می آیند كه میزان زیادی كاروتن نیز به سبد غذایی شما افزوده شده است.
۱۰) آب میوه های غنی از كاروتن را بنوشید. به جای آب پرتقال یا سیب كه جذابیت خود را تا حدودی از دست داده اند؛ افق دید خود را وسیع تر كنید و سایر گزینه ها را مدنظر قرار دهید.

ترجمه: احسان صحافیان

منبع : روزنامه شرق

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها