رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 127134

مصرف شیر در دوران بارداری

مصرف شیر در دوران بارداری

بر اساس تحقیقاتی که اخیرا در کشور کانادا انجام شده، زنانی که در دوران بارداری به میزان کافی شیر نمی نوشند، نوزادان ضعیف تر و آسیب پذیرتری به دنیا می آورند.
محققین معتقدند کمبود ویتامین D باعث کندی در رشد نوزادان می شود. نتایج مطالعاتی که با همکاری دو دانشگاه مونترآل مک ویل (Montreal&#۰۳۹;s McGill) و کالگری (Calgary) انجام شده، نشان می دهد زنان بارداری که روزانه کمتر از ۲۵۰ میلی لیتر ( حدود یک لیوان) شیر مصرف می کنند، در مقایسه با زنانی که بیش از این مقدار شیر می نوشند، نوزادان ضعیف تری به دنیا می آورند.
این تحقیق بر روی ۳۰۰ زن باردار در سنین ۱۹ تا ۴۵ سالگی انجام شده، یک سوم این افراد کمتر از ۲۵۰ میلی لیتر شیر می نوشند و ویتامین D و پروتئین کمتر از حد لازم مصرف می کنند. پزشکان معتقدند :
"شیر حاوی ویتامین D است که باعث محکم شدن استخوانها و رشد اندامها می شود. متاسفانه اغلب مادران در زمان بارداری شیر کافی نمی نوشند، شاید به این فکر نمی کنند که هر ۲۱۵ میلی لیتر شیری که می نوشند می تواند ۴۱ گرم به وزن نوزادشان هنگام تولد بیفزاید. "
آمار نشان داده تنها کمتر از ۱۵ درصد زنان کانادایی شیر گاو می نوشند. همین امر باعث می شود که در زمان بارداری نیز نتوانند عادت خود را تغییر داده و روزانه مقدار معینی شیر بنوشند.
بسیاری از زنان باردار حتی به توصیه پزشک خود، برای اجتناب از آلرژی های غذایی و جلوگیری از برآشفتگی های احتمالی که قند شیر در معده بوجود می آورد، از نوشیدن این ماده مقوی امتناع می کنند.
متخصصین بر این باورند که نوزادان ضعیف وقتی به سن رشد می رسند، خطر ابتلا به بیماری هایی چون فشارخون، چاقی مفرط و دیابت در آنها بیش از نوزادان نرمال است.

CTV.ca

منبع : سایت فریا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها