رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 189380

چگونگی مصرف شیشه

کریستال یک ماده ی مخدر بسیار قوی و مخرب جسم و روح انسان می باشد به همین خاطر کریستال در لیست مواد مخدر مخرب سایت دکتر سلام جای گرفت. این مطلب با عنوان ماده مخدر کریستال، از نحوه مصرف تا اعتیاد و ترک، در مجله پزشکی دکتر سلام منتشر گردیده است. با مطالعه ی این قسمت، هر پرسشی در مورد این ماده ی مخدر داشته باشید پاسخ داده خواهد شد. کریستال دی متامفتامین هیدروکلرید یا به زبان عامیانه کریستال یک ماده قدرتمند، اعتیادآور، مخدر محرک و به شکل ترکیبی و مصنوعی است. کریستال به شکل بزرگ و شفاف و مانند کریستال های واقعی و به رنگ های صورتی، آبی و سبز یافت می شود. این ماده همچنین در خیابان به اسامی «مت»، «تینا» و در بعضی مواقع «آیس» و «شیشه» شناخته شده است.

کریستال یک ماده ی مخدر بسیار قوی و مخرب جسم و روح انسان می باشد به همین خاطر کریستال در لیست مواد مخدر مخرب سایت دکتر سلام جای گرفت. این مطلب با عنوان ماده مخدر کریستال، از نحوه مصرف تا اعتیاد و ترک، در مجله پزشکی دکتر سلام منتشر گردیده است. با مطالعه ی این قسمت، هر پرسشی در مورد این ماده ی مخدر داشته باشید پاسخ داده خواهد شد. کریستال دی متامفتامین هیدروکلرید یا به زبان عامیانه کریستال یک ماده قدرتمند، اعتیادآور، مخدر محرک و به شکل ترکیبی و مصنوعی است. کریستال به شکل بزرگ و شفاف و مانند کریستال های واقعی و به رنگ های صورتی، آبی و سبز یافت می شود. این ماده همچنین در خیابان به اسامی «مت»، «تینا» و در بعضی مواقع «آیس» و «شیشه» شناخته شده است.

چه افرادی از کریستال استفاده می کنند
افرادی که در کارنامه خود به دنبال تنوع هستند رو به این ماده می آورند. کریستال اغلب به صورت تفریحی در مهمانی ها و برای بالابردن و وسعت دادن به لذات جنسی و در بعضی موارد برای بیدار ماندن مصرف می شود.

نحوه مصرف کریستال
مانند دیگر انواع متامفتامین ها، کریستال معمولاً به شکل های سیگارت، بلعیدنی، مایع خوراکی یا تزریقی و در موارد نادر حتی به صورت شیاف مقعدی استعمال می شود. کریستال به شکل سیگارت یا تزریقی با شروع و حمله سریع تر بدن آثار تخریب کننده تری دارد ولی متاسفانه استفاده از نوع سیگار و تنفسی شایع تر است تا جایی که در انگلستان فروش و عرضه پیپ هایی که برای استعمال کریستال مورد استفاده قرار می گیرد ممنوع اعلام شد.

تاثیر کریستال
اثر کریستال هم مانند هر نوع ماده دیگری در اشخاص مختلف متفاوت و وابسته به عواملی چون سایز، وزن، سلامت فرد، مقدار مصرف، روش استفاده، سابقه مصرف و اینکه آیا با ماده دیگری استفاده می شود دارد.همچنین عوامل محیطی تاثیر این ماده را در فرد تحت الشعاع قرار می دهد.اینکه فرد به تنهایی یا در جمع و در مهمانی مواد مصرف کرده باشد می تواند در این تجربه تاثیر بگذارد.
کریستال یا شیشه محرک بسیار قوی است که فعالیت های مرکزی سیستم عصبی را سرعت می دهد. اگرچه گزارش کمی از مرگ و میر ناشی از استعمال مستقیم کریستال شده است ولی باید این نکته را مورد توجه قرار داد که این ماده بسیار اعتیادآور و نسبت به دیگر آمفتامین های دیگر از نظر اجتماعی، عاطفی، روانی و حتی تحرکی آسیب بیشتری به فرد وارد می کند.
در بیمارانی که کریستال را به عنوان آمفتامین برای تحمل درد استفاده می کنند علایم مشابهی با بیماران روانی پارانوئیدی و جنون جوانی مشاهده می شود.
گاهی اوقات افرادی که به استعمال ماده تن در داده اند کریستال را به عنوان آمفتامین (مسکن) مصرف می کنند. اگر فردی یک بار کریستال را به عنوان مسکن روانی تجربه کند به تجربه مجدد آن علاقه مند می شود و کم کم به سوی این ماده کشانده می شود.
استفاده دوز بالای کریستال می تواند موجب آسیب مهلک در رگ های مغزی و در نهایت مرگ شود دیگر تاثیرات فیزیکی معمول ناشی از استعمال کریستال شامل: خشکی دهان، افزایش سرعت تنفس، سردردهای طاقت فرسا، حالت تهوع، تعرق بیش از اندازه بدن، سرگیجه، بالارفتن فشارخون، بالارفتن حرارت بدن ، تپش قلب، خشکی، سوزش و ترک لب ها، بزرگ شدن مردمک چشم، سیاهی رفتن چشم، لرزش دست ها و انگشتان می شود. استعمال کریستال روی رفتار شخص نیز تاثیر می گذارد: افزایش حرکت های فیزیکی، نوعی حالت سرخوشی ، ناآرامی، اضطراب و دلواپسی، پرخاشگری، خشونت و رفتار خصمانه، بیخوابی شدید، حمله های ناگهانی هراس و اضطراب پارانویا (جنون سوءظن) همراه با توهم، نشاط و دلخوشی بیش از حد، پرچانگی، تکرار حرف ها و کارهای ساده، تغییر ناگهانی در رفتار و گفتار و اختلال در درک،اختلال و بی نظمی در وظایف کلیه و ریه، بی اشتهایی و در نتیجه سوء تغذیه و کم وزنی مفرط ،عوارض قلبی. (حمله قلبی و نارسایی قلب به دلیل استعمال زیاد)

آمفتامین ها و دیگر داروهای غیر قانونی
مشکلات و تاثیرات ناشی از استعمال ترکیب داروها قابل پیش بینی نیست. بعضی اوقات داروهای کندساز (آن دسته که فعالیت های بدنی را از طریق تاثیر بر روی سیستم عصبی مرکزی کاهش می دهد) همانند الکل بنزودیازپین ها به منظور خنثی کردن تاثیرات تحریک کننده کریستال مورد استفاده قرار می گیرد. به هر حال استفاده از چند نوع داروی برای این منظور ممکن است منجر به استفاده مرتب و وابستگی به انواع داروها شود.

کریستال و روابط جنسی
استفاده از کریستال می تواند نیاز و فعالیت جنسی فرد را به طور غیرعادی افزایش دهد. این به همراه دیگر تاثیرات استعمال این ماده ممکن است فرد را به قدری بی توجه و از خود بیخود کند که فرد استفاده از وسایل حفاظتی پیشگیری را فراموش کند و همچنین شخص را وادار به افراط در فعالیت های جنسی می کند که قطعاً آسیب های غیرقابل جبرانی را به همراه دارد و امکان ابتلا به ویروس و دیگر بیماری های مقاربتی را افزایش می دهد.

کریستال و بیماری های عفونی
بعضی از داروهای ضد ایدز می توانند مانع عکس العمل بدن در تجزیه کریستال شود و این موجب می شود تا سطح پایداری کریستال در سیستم گردش خون طولانی تر و بیشتر شود. استعمال کریستال با استفاده از پیپ یا به شکل سیگارت موجب سوزاندن و بریدن لب ها می شود که احتمال سرایت انواع ویروس ها از جمله هپاتیت C را افزایش می دهد. فضای استعمال کریستال تزریقی نیز در احتمال آلودگی به هپاتیت C و ایدز موثر است به خصوص اگر سوزن، سرنگ و دیگر تجهیزات تزریقی (قاشق، صافی، شریان بند) مشترکاً استفاده شود. اگر مبتلایان به ایدز از کریستال به طور گسترده و در مدت زمان طولانی استفاده کنند تعداد ویروس ها در بدن آنها افزوده خواهد شد.

وابستگی به کریستال
خیلی از کسانی که کریستال مصرف می کنند این ماده را وابسته کننده توصیف می کنند. مصرف کنندگان این ماده در ابتدا تشویق می شوند کمی از این ماده را همراه داشته باشند تا در مواقع ناگهانی به دادشان برسد. با توجه به ماهیت وابسته کننده این ماده فرد از لحاظ روانی و فیزیکی به آسانی به آن وابسته می شود. شخصی که از نظر روانی به کریستال وابسته شود بیش از هر چیزی در زندگی طالب آن می شود. وقتی که بدن فرد با مخدرها سازگاری پیدا می کند وابستگی فیزیکی اتفاق می افتد و در این وضعیت فرد تدریجاً به عملکرد مواد مخدر در سیستم بدن عادت می کند. بالارفتن سریع قدرت تحمل و وابستگی نسبت به کریستال و مصرف دوز بالای این ماده برای رسیدن به تاثیر مطلوب از دلایل معمول مصرف عنوان شده است. حالت و حس آرامش و خلسه بی نهایتی که به دنبال مصرف متامفتامین ها در فرد ظهور پیدا می کند اغلب موجب بروز میل بیش از حدی برای استفاده بیشتر از این ماده در شخص می شود.

درمان
گزارش شده است که مردم کمتر طالب کمک های حرفه ای و تخصصی برای مشکلات ناشی از استعمال کریستال و متامفتامین ها نسبت به دیگر داروهای غیر قانونی هستند. تحقیقات در زمینه پیدا کردن روش های درمانی مناسب برای کریستال و دیگر متامفتامین ها در کشورهای مختلف دنیا ادامه دارد. درمان ها شامل روش های ویژه برای برخورد با مصرف کنندگان متامفتامین ها از ابعاد رفتاری و روانی است.

علائم ترک کریستال
افرادی که به یک باره استعمال کریستال را قطع می کنند دچار علائم زیر می شوند:
– افسردگی عصبی، خونسردی و بی علاقگی، خواب طولانی ، به هم ریختگی روحی، کم آوردن انرژی، سراسیمگی، توانایی محدود در دستیابی به لذت ها، اضطراب
افرادی که کریستال مصرف می کنند، می گویند که نوع افسردگی بعد از مصرف این مخدر مانند دیگر داروها نیست. نوعی ناتوانی و درماندگی و اختلال در الگوی خواب بر آنها حادث می شود تا جایی که توانایی انجام وظایف و کارهای روزمره فرد را مختل می کند. اگر شما برای ترک نیاز به کمک دارید با یک دکتر مشکل خود را در میان بگذارید.

متامفتامین ها و رانندگی
پس از مصرف کریستال، رانندگی کردن بسیار خطرناک است، رانندگانی که تحت نفوذ و تاثیر این ماده هستند بیشتر مایل هستند که ریسک کنند. وقتی تاثیر این مخدر به تدریج از بین می رود فرد دچار خستگی و گرفتگی شدید می شود که این احتمال خطر را در رانندگی زیاد می کند. رانندگی در هنگامی که راننده تحت تاثیر این گونه مواد باشد، غیرقانونی بوده و مجازاتی نظیر ابطال گواهینامه رانندگی، جریمه و زندانی را در پی دارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها