رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 380497

چرا قیمت مرغ بالا رفت؟

ساعت24- رضا سالمی، مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران، امتناع مرغداران سه استان شمالی کشور از عرضه را علت مهم افزایش اخیر قیمت این محصول اعلام کرد و این درحالی است که معاون استاندار تهران با تشریح قیمت گوشت بیان کرد که ساماندهی عرضه مرغ شروع شده است.

قیمت مرغ
محمد امامی امین، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران در نشست تنظیم بازار در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ساماندهی توزیع مرغ به منظور کنترل قیمت آن در دستور کار قرار گرفته است قیمت گوشت مرغ گرم در میادین میوه و تره بار و فروشگاه های زنجیره ای را کیلویی 8 هزار و 175 تومان و مرغ منجمد را کیلویی 7هزار و 650 تومان اعلام کرد.

همچنین مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران تصریح کرد: مرغ استان تهران از سه استان شمالی کشور تامین می شود و مرغداران به دلیل خنک شدن هوا و با هدف وزن گیری بیشتر مرغ ها، چند روزی از عرضه آن خودداری کردند که این مساله باعث افزایش قیمت مرغ شد.


سالمی ادامه داد: عرضه مناسب و هدفمند مرغ در روزهای اخیر قیمت مرغ را به حدود 9هزار و 400 تومان در فروشگاه ها کاهش داد درحالی که اکنون قیمت ساماندهی شده گوشت مرغ گرم در میادین میوه و تره بار و فروشگاه های زنجیره ای اعلام شده است.
مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران کاهش جوجه ریزی در تیرماه و افزایش تقاضا در آستانه بازگشت حجاج و ماه محرم را از دیگر دلایل افزایش قیمت مرغ اعلام و بیان کرد: روزانه یکهزار و 800 تا دو هزار تن مرغ گرم و یکصد تا 150 تن مرغ منجمد برای تامین نیاز به بازار عرضه می شود.
سالمی اظهار امیدواری کرد که ساماندهی عرضه مرغ از سوی مدیریت ستاد تنظیم بازار استان تهران به کاهش بیشتر قیمت مرغ از روزهای ابتدایی هفته آینده منجر شود.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها