رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 386723

کلبه کوچک ملکه الیزابت در کودکی

ساعت 24-خانه کوچک سلطنتی داخل باغی د رشهر ویند سور (جنوب انگلستان ) در برکشایر انگلستان دور از دید عموم ساخته شده بود این کلبه کوچک با پشت بامی پوشیده از شالی و برگ و دیوارهای سفید به شکل بسیار ظریف و مینیاتوری ساخته شده و در هشتاد سال گذشته محل بازی کودکان خانواده های سلطنتی بوده است

شاهزاده 1
dir="RTL">این محل بازی برای پرنسس مارگارت و خواهرش در سال 1932 از طرف مردم ولز به مناسبات ششمین سال تولد الیزابت اهدا شد . در آن زمان والدین الیزابت دوک و دوشس یورک بودند و برنامه ای برای سلطنت نداشتند تا اینکه شاهزاده آلبرت برادربزرگتر تخت سلطنت را از دست داد و دوک با بی میلی پادشاهی انگلستان را پذیرفت و سرنوشت الیزابت کوچک تغییر یافت.

ادموند ویلموت طراحی این کلبه کوچک را انجام داده بود که شامل یک اتاق نشیمن ، یک اتاق خواب و یک حمام ودارای امکانات مدرن آن زمان بوده است حتی جریان آب گرم و سرد ، برق هم مهیا بوده است .اما همه چیز در این کلبه به اندازه دو سوم اندازه واقعی بود . در پدیرایی مبلمان راحتی از جنس چوب بلوط چیده شده بود ، رادیو کوچک ظروف چینی مینیاتوری آبی و طلایی ، قفسه کتاب پر از کتاب های بئاتریس پاتر ، پرده کوتاه و فرش آبی رنگ همه سفارشی تهیه شده بود . در آشپزخانه گاز خوراک پزی و یخچال کوچک و قابلمه و ماهی تابه کوچک قرار داشت و حتی یک تلقن کوچک که کار می کرد . در جلوی خانه باغی با حصار و بوته های گل مرزبندی شده بود .

شاهزاده الیزابت کوچک و خواهرش ساعت ها این کلبه کوچک را تمیز و مرتب می کردند بخصوص الیزابت کوچک به طور استثنایی به تمیزی مشهور بود . بعدها فرزندان و نوه های او نیز در این خانه بازی کرده و لذت برده اند .

چند سال پیش این خانه با راهنمایی یکی از نوادگان ملکه الیزابت به نام شاهزاده بتائریس ، دختر شاهزاده اندرو بازسازی شد این بازسازی در سال 2004 وقتی نوه ملکه الیزابت به همراه خانواده اش به خانه سلطنتی نقل مکان کردند صورت گرفت .

شاهزاده الیزابت در مقابل درب منزل خود ایستاده است
پادشاه جرج ششم با دخترانش و سگ های خانگی ،
شاهزاده الیزابت در کنار دیوار ایستاده و شاهزاده مارگارت روی دیوار نشسته

کلبه کوچک درحال انتقال به لندن از شهر صنعتی
کارگران در حال خاموش کردن کلبه،
هنگام نقل وانتقال سقف از جنس برگ و شالی آتش گرفته بود

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها