رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 387896

یک راه ساده برای جلوگیری از حملات فیشینگ

ساعت24-در حالی که هکرها می‌توانند با هدایت شما به‌جای سایت واقعی به دامنه فیشینگ، حساب کاربری شما را هک کنند، با تصدیق دو مرحله‌ای می‌توان از حملات فیشینگ آن‌ها جلوگیری کرد.

احراز هویت دو مرحله‌ای یک لایه امنیتی را بالاتر از نام و رمز عبور کاربر ایجاد کند که با این روش مهاجمان به‌راحتی نمی‌توانند به دستگاه‌های شخصی دسترسی پیدا کنند. در حالی که برخی از هکرها برای دسترسی به حساب‌های کاربران لینکداین حمله می‌کنند، اما این ای‌میل‌ها به‌طور خاص از دامنه tlposquatted llnked [.] com استفاده می‌کنند.

حملات فیشینگ به سادگی انجام می‌شود؛ زمانی که کاربر یک درخواست جدید را از لینکداین دریافت می‌کند، با ارسال یک ای‌میل به شما اطلاع‌رسانی می‌شود که با کلیک کردن برروی لینک به حساب کاربری لینکداین وارد می‌شوید. اما به‌جای هدایت به لینکداین، شما را به دامنه فیشینگ llnked [.] com هدایت و از شما درخواست می‌کند تا اطلاعات ورود به سیستم را پر کنید. پس از ورود به صفحه شما می‌توانید زمان حمله نام کاربری، رمز عبور و کوکی‌ها را در یک پنجره جداگانه مشاهده کنید.

هنگامی که قربانی وارد صفحه می‌شود، یک کد شش رقمی برای وی ارسال می‌شود که این ورود انجام‌شده در کوکی ثبت شده و بعد از درج کد اجازه دسترسی امن برقرار می‌شود. در همین راستا مهاجمان می‌توانند ورود به حساب کاربری توسط قربانی را دسترسی داشته و به راحتی رهگیری کنند. بر اساس اطلاعات سایت پلیس فتا، در حال حاضر مهاجم برای دسترسی به کوکی قربانی نیاز به وارد شدن به وب‌سایت واقعی لینکداین را دارند و و بعد از آن با ابزارهای توسعه‌دهنده به‌سادگی می‌تواند به سیستم قربانی وارد شود.

با وجود این، حداقل 10 روش مختلف برای جلوگیری از احراز هویت وجود دارد. هم‌چنین آموزش ضدفیشینگ واقعا مهم است، زیرا اگر قربانی امنیت هک سیستم را هوشمندانه انجام دهد و هکرهای کلاه سفید از گسترش تایید هویت جعلی جلوگیری کنند، آلودگی سیستم‌ها بسیار کاهش می‌یابد.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها