رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 402969

ارزش بیت کوین سقوط کرد

ساعت24 - به نظر می رسد ارزش بیت کوین به پایین ترین حد خود رسیده است. بیت کوین اخیرا ده سالگی خود را جشن گرفته است.

بیت‌کوین
به نظر می رسد ارزش بیت کوین به پایین ترین حد خود رسیده است. بیت کوین اخیرا ده سالگی خود را جشن گرفته است.

ارزش هر بیت کوین ۵۵۶۰ دلار است که کمترین رقم در سال جاری میلادی محسوب می‌شود. ارزش بیت کوین طی سال گذشته میلادی به رقم‌هایی حتی نزدیک به ۱۷ هزار دلار رسید اما چند وقتی می‌شود که بیت کوین با کاهش ارزش دلاری خود روبرو بوده است.

در سال 2018 بیت کوین 56 درصد از ارزش خود را از دست داده در حالی که تنها در 2017 به میزان 1300 درصد رشد کرده بود. این ارز مجازی در اوایل تابستان هم افت ارزش زیادی را تجربه کرد که بسیاری هک شدن صرافی بزرگ Bithumb را علت اصلی رخ دادن این اتفاق می‌دانستند.

دلیل اصلی نوسانات قیمت بیت کوین به ساختار شبیه به سهام بودن آن برمی‌گردد. یعنی ارزش هر بیت کوین بر اساس پولی که مردم در بازار برای خرید آن هزینه می‌کنند تعین می شود.

بین کوین به عنوان شناخته شده‌ترین ارز مجازی از تکنولوژی بلاکچین استفاده می‌کند و همین موضوع باعث می‌شود که هیچ شخص یا دولتی کنترلی روی آن نداشته باشد.

با وجود کاهش ارزش بیت کوین طی ماه‌های اخیر، این ارز مجازی نقشی تعین کننده را در اقتصاد دنیا ایفا می‌کند. جان مک آفی، از افراد مشهور در زمینه امنیت سایبری اعتقاد دارد که ارزش بیت کوین طی دو سال آینده به طرز سرسام آوری بالا خواهد رفت. به اعتقاد او، ارزش هر بیت کوین تا سال 2020 حتی به ۱ میلیون دلار خواهد رسید.

البته گفته‌های مک آفی چندان هم عجیب و غیر منتظره نیست. مدتی قبل، پژوهش جدید کالج سلطنتی لندن نشان می‌داد که بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال در حال تبدیل شدن به یک ارز جریان اصلی در زمینه پرداخت هستند و حتی امکان دارد که جایگزین پول‌های سنتی شوند.

منبع:انتخاب

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها