رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 407280

رئیس کل گمرگ ایران:

جعل اسناد گمرکی غیرممکن شد

ساعت 24- رئیس کل گمرک ازحذف کامل اسناد ومجوزهای کاغذی درسازمان‌های صادرکننده مجوز در راستای حذف جعل اسناد خبرداد.

گمرك ايران
style="text-align:justify">مهدی میراشرفی با اشاره به اینکه گمرک چندین سال است که با هدف کاهش جعل اسناد گمرکی بحث حذف کاغذ را در دستور کار قرار داده است گفت: در حال حاضر نیز پروانه های صادراتی، وارداتی، ترانزیت، مکاتبات و مجوزهای سازمان ها با حذف کاغذ به صورت الکترونیکی دنبال می شود.

رئیس کل گمرک ایران اظهارداشت: اقدامات مربوط به حذف اسناد کاغذی در گمرکات این حُسن را برای محاکم و گمرک داشته که به صورت ریشه ای و بنیادی جعل کاغذ را از بین برده ایم. این مسائل باعث سوء استفاده از اسناد گمرکی و معطل ماندن کارکنان گمرک می شد و اختلال در عملکرد محاکم را نیز در پی داشت.

میراشرفی تاکید کرد: البته هنوز این پروژه کامل نشده و ما با سازمان هایی که بیش از ۶۰ درصد در تجارت و صدور مجوزهای لازم گمرک نقش دارند، حذف اسناد کاغذی اتفاق افتاده و در برخی سازمان های با اهمیت کمتر، پروژه حذف اسناد کاغذی هنوز باقی مانده است.

معاون وزیر اقتصاد تصریح کرد: در بحث هوشمندسازی و اتوماسیون نیز با دو دید حذف کاغذ و به حداقل رساندن نقش خدمت دهنده و خدمت گیرنده اقدامات خوبی شده است. البته هوشمندسازی در ابتدای راه است و من کمتر سازمانی را در کشور سراغ دارم که در این زمینه از پله های اولیه عبور کرده باشد و گمرک می خواهد در این بخش جزو سازمان های پیشرو باشد.

باشگاه خبرنگاران

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها