رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 410432

تحرکات جدید داعش در مصر

ساعت 24- نماینده پارلمان مصر خواستار احضار ۱۲ نفر از جمله هشت دانشجو به اتهام پیوستن به گروه تروریستی داعش پس از بیعت با سرکرده این گروه و دریافت آموزش‌های نظامی در سوریه و عراق شد.

style="text-align:justify">«نبیل صادق» نماینده پارلمان مصر خواستار دستگیری ۱۲ متهم پیوستن به گروه تروریستی داعش از جمله هشت دانشجو پس از بیعت با «ابوبکر البغدادی» سرکرده این گروه تروریستی و دریافت آموزش‌های نظامی در سوریه و عراق شد.

فهرست افراد متهم در این موضوع به شماره ۱۱۰۲ در سال ۲۰۱۸ شامل دانشجویان، «محمد جمال الدین علی احمد» ۲۶ ساله، دانشجوی دانشکده مهندسی، «مکنی فارس الامیر»،‌ «کارا مصطفی»،‌ «فارس الظلام» از استان «بنی سویف»، «محمد رأفت جمال الدین محمود» ۲۲ ساله دانشجو از استان قاهره،‌ «احمد عبدالغنی محمد عبدالغنی» ۲۴ ساله، «حرکی حمزه» از استان قاهره، (لیسانس علوم) از شهر «حلوان»، «عاصم احمد زکی السید»، ۲۲ ساله دانشجو از استان قاهره،‌ «علی احمد محمد زکی السید» ۲۲ ساله دانشجو از استان قاهره و «علی احمد محمد زکی السید» ۲۹ ساله از استان قاهره هستند.

همچنین «عمر محمد احمد زکی السید» ۲۷ ساله، دانشجو از استان قاهره،‌ «خالد محمد عبدالسلام الشباسی» ۲۲ ساله، «عمرو محسن احمد ریاض» ۳۲ ساله مهندس و «عمر خالد محمود حمد المالکی» ۲۱ ساله دانشجو از شهر حلوان نیز در این فهرست حضور دارند.

دادستان کل جرایمی چون پیوستن به یک گروه تروریستی بر خلاف احکام قانون اساسی، طراحی عملیات تروریستی در مناطق باستانی، تجاوز به آزادی شخصی شهروندان و حقوق و آزادی‌های عمومی،‌ آسیب رساندن به وحدت ملی و صلح اجتماعی،‌ تغییر نظام حاکم با توسل به زور و حمله به افراد و تاسیسات نیروهای مسلح و پلیس و هدف قرار دادن تاسیسات کل با هدف ایجاد اخلال در کل نظام و در معرض خطر قرار دادن سلامت جامعه و امنیت آن را متوجه این افراد کرده است.

بیعت با ابوبکر البغدادی

تحقیقات نشان داده است که متهمان از طریق شبکه «فیس بوک» با عناصر گروه تروریستی داعش ارتباط داشته و با سرسپردن به افکار تکفیری این گروه با «ابوبکر البغدادی» سرکرده آن بیعت کرده‌اند.

وجوب خروج بر حاکم

بر اساس تحقیقات متهمان برای ایجاد و تشکیل یک گروه تروریستی با عنوان یکی از شاخه‌های داعش در استان قاهره توطئه چینی کرده‌اند که اندیشه حاکم بر آن لزوم خروج بر حاکم به ادعای عدم اجرای قوانین اسلامی است.

انجام آموزش‌های نظامی صحرائی

تحقیقات انجام شده نحوه شکل‌گیری این گروهک تروریستی برای جذب عناصر مورد نیاز و نیز حضور در تمرین‌های نظامی صحرائی در منطقه حلوان را به منظور احیای اندیشه تکفیر پس از شکست توسط نیروهای پلیس را نشان داده است.

این افراد از شبکه فیسبوک برای تبادل پیام‌ها و اطلاعات از تحرکات خود در داخل و خارج از کشور استفاده کرده‌اند.

ایلنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها