رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 457182

هند برخی محدودیت‌ها در کشمیر را لغو کرد

ساعت 24- مقامات در کشمیر تحت کنترل هند از لغو برخی محدودیت‌ها که از دو هفته پیش بر این منطقه اعمال شده بود، خبر دادند.

style="text-align:justify">شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی گزارش داد مقامات در کشمیر تحت کنترل هند از لغو برخی محدودیت‌های اعمال شده بر این منطقه از دو هفته پیش، زمانی که دولت هند خودمختاری کشمیر را لغو کرد، خبر دادند.

بر اساس این گزارش، مقامات هندی اعلام کردند لغو این محدودیت‌ها شامل وصل شدن خطوط تلفن در برخی مناطق می‌شود.

شورای امنیت سازمان ملل متحد برای نخستین بار طی ۵۰ سال، نشستی اضطراری برای گفتگو درباره بحران در کشمیر برگزار کرد، اما این نشست بدون صادر کردن بیانیه مشترک به پایان رسید.

سید اکبرالدین سفیر هند در سازمان ملل متحد در سخنانی گفت: "ما آماده حل و فصل موضوعات به همان شیوه‌ای هستیم که کشورهایی که روابط عادی با جامعه بین المللی دارند، باید این کار را انجام دهند. در ارتباط با موضوع خودمان باید بگویم که ما به این توافقنامه‌ها پایبند هستیم. اکنون این پاکستان است که باید چنین تعهدی داشته باشد، فعالیت‌های تروریستی را متوقف و گفتگو را آغاز کند."

ملیحه لودی، سفیر پاکستان در سازمان ملل متحد نیز در سخنانی گفت: "این حقیقت که نشست برگزار شد، تأیید می‌کند این مناقشه‌ای است که در سطح بین المللی به رسمیت شناخته شده است. تلاش‌هایی برای برگزار نشدن این نشست انجام شد و ما خوشحالیم که همه ۱۵ عضو شورای امنیت در این نشست حضور یافتند."

باشگاه خبرنگاران

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها