رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 503277

اوج گیری تورم روسیه

ساعت 24-تورم روسیه به ۳.۲ درصد افزایش یافت.

طبق اعلام مرکز آمار روسیه نرخ تورم این کشور در دوازده ماه منتهی به ژوئن به ۳.۲ درصد رسیده است که ۰.۱ درصد بیشتر از رقم پیش بینی شده توسط کارشناسان و ۰.۲ درصد کمتر از رقم ثبت شده برای دوره مشابه منتهی به ماه قبل است. این نرخ، بالاترین نرخ تورم به ثبت رسیده از نوامبر سال ۲۰۱۹ تاکنون بوده است.

افزایش بهای بخش خدمات و مواد غذایی نقش اصلی را در افزایش ۰.۲ درصدی تورم روسیه در ماه ژوئن نسبت به مدت مشابه ماه قبل داشته است به گونه‌ای که تورم مواد غذایی از ۳.۳درصد به ۳.۹ درصد و بخش خدمات از ۲.۹ درصد به سه درصد رسیده است.

بر مبنای ماهانه نرخ تورم روسیه ۰.۲ درصد اعلام شده است که ۰.۱ درصد کمتر از تورم ماه قبل و تورم پیش‌بینی شده توسط کارشناسان است. بیشترین تورم ماهانه روسیه مربوط به اقلام غیرغذایی با ۰.۲ درصد و کمترین تورم نیز مربوط به غذا با منفی ۰.۴ درصد بوده است. متوسط نرخ تورم روسیه در بازه زمانی ۱۹۹۱ تا ۲۰۱۹ معادل ۱۱۹.۹۱ درصد بوده است که بیشترین نرخ تورم مربوط به ۲۳۳.۳ درصد دسامبر ۱۹۹۲ و کمترین تورم مربوط به ژانویه ۲۰۱۸ با ۲.۲ درصد بوده است.

انتظار می‌رود با توجه به رشد پایین اقتصاد روسیه در دومین فصل امسال، بانک مرکزی کار سختی برای حفظ نرخ تورم در محدوده پنج درصدی هدف گذاری شده خود داشته باشد. رشد اقتصادی روسیه در سه ماهه دوم امسال به ۰.۹ درصد رسیده است که در مقایسه با رشد سه ماهه نخست امسال ۰.۴ درصد بیشتر است.

بانک مرکزی روسیه در گزارشی اعلام کرده است با توجه به پیامدهای ناشی از شیوع ویروس کرونا، اقتصاد این کشور احتمالا امسال ۶ درصد کوچک خواهد شد که در صورت تحقق، بدترین عملکرد اقتصاد این کشور از زمان بحران مالی سال ۲۰۰۹ خواهد بود. در طول ماه‌های اخیر و با توجه به کاهش شدید قیمت نفت در بازارهای جهانی و تعطیلی کسب و کارها، اقتصاد روسیه با آسیب‌های جدی مواجه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها